۸۰ امام محله در سطح استان زنجان فعالیت می کنند

حجت الاسلام اسماعیلی گفت: ۸۰ امام در سطح استان زنجان فعالیت می کنند که ۹۰ درصد آن ها امام روستا و مابقی امام محله هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، راهیار بنیاد هدایت در استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر تعداد امام ها در استان زنجان به ۸۰ نفر رسیده و ۹۰ درصد از این عزیزان در روستاها مستقر هستند، به طور کلی وضعیت خوب است، هر چند به لحاظ کمیت با حفظ کیفیت کار و تبلیغ و برنامه کافی نیست اما روز به روز در حال گسترش است.

 

حجت الاسلام اسحاق اسماعیلی تصریح کرد: تا سال قبل، ۶۰ نفر امام در روستا داشتیم و امسال ۱۲ نفر دیگر قرار است در چرخه امامت قرار بگیرند و در روستاهای مورد نظر مشغول به خدمت شوند، همه مدیران شهرستان ها و مجموعه سازمان تبلیغات استان و بنیاد هدایت نیز برنامه ها را پذیرفته اند تا این کمک ها از طرف بزرگان ادامه داشته باشد.

 

راهیار استان زنجان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۲ نفر امام محله پایگاه در سطح استان داریم و حلاوت در این است که ما احساس می کنیم با این زحمات لبخندی بر لبان رهبری می نشیند و این برای ما یک دنیا ارزش دارد و همه اهدافمان بر این مبنا برنامه ریزی می شود.

 

حجت الاسلام اسماعیلی افزود: وقتی امامین انقلاب تأکید داشتند محرومین باید درک شوند و مناطق محروم مورد رسیدگی قرار بگیرد باید از نظر فرهنگی و اقتصادی این مسائل را ببینیم و همین تلاش ها باعث می شود احساس خستگی نکنیم.

 

وی عنوان کرد: هر بار برای سرکشی به فعالیت امامان به روستاها می رویم و احساس می کنیم که این کارها مورد رضایت رهبری است احساس خستگی نداریم؛ این شیرینی را احساس می کنیم و لذت می بریم. این اوج خستگی ناپذیری است تا دوباره کارها را با انگیزه بیشتری ادامه دهیم.

 

راهیار زنجان بیان کرد: تلخی کار نیز در این است که احساس می کنیم بسیاری از مکان ها و روستاها رها شده و متولی فرهنگی و امام مستقر ندارد و یا سازمان تبلیغات و اوقاف و دیگر دستگاههای متولی امر نمی توانند امامی را مستقر کنند و در عوض این فرهنگ لاابالی گری و فرهنگ غربی در حال شیوع است.

 

وی تصریح کرد: چون ما در کف میدان هستیم نگرانی بیشتری داریم و تحمل آن بسیار سخت است و امیدواریم در بنیاد هدایت و سازمان تبلیغات تلاش کنند این امورات رفع شود.

 

کد خبر 1124218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha