عزت انسان با رعایت تقوا در عرصه های مختلف حفظ می شود

حجت الاسلام حسینی میرامینی گفت: عزت انسان با رعایت تقوا در عرصه های مختلف حفظ می شود و تقوا به معنای خودمراقبتی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «سید محمد حسینی میرامینی» در وبینار سیاسی و اجتماعی روز دانشجو که امروز(سه شنبه 16 آذر) به صورت مجازی برگزار شد، بیان کرد: نزدیک ترین کلمه به تقوا در فارسی کلمه مراقبت است و تقوا داشتن یعنی مراقب بودن که این خودمراقبتی باید مورد توجه همه ما قرار گیرد.

 

امام جمعه آبیک ادامه داد: خداوند متعال اساس خلقت را بر اساس تقوا چیده است، تقوا مختص انسان نیست و به هر انسان و موجودی زمینه دفاع و مراقبت داده شده و در زندگی، هر کس به هر جایی رسیده به خاطر تقوا و مراقبت بوده است.

 

وی عنوان کرد: در عالم، جو که از زمین مراقبت می کند تقوای زمین است جو اگر نبود زمین آماج حملات اجرام آسمانی قرار می گرفت؛ در زندگی دنیا اگر کسی از زمان، توان و انرژی های خود مراقبت نکند به جایی نمی رسد و انسانی که اهل کنترل نباشد و ایمان هم داشته باشد، ایمان خود را از دست می دهد.

 

حجت الاسلام حسینی میرامینی افزود: مدل خدا برای اداره عالم، تقوا است، برجسته ترین خاصیت تقوا این است افراد مستقل بار آمده و وابسته نیستند یعنی خود فرد خوب و بد را تشخیص می دهد و انگیزه های بیرونی روی وی اثر نمی گذارد.

 

وی اعلام کرد: خداوند متعال تشویق و تنبیه را به تأخیر انداخته و برای قیامت گذاشته تا ما کار درست را انجام دهیم زیرا آن کار، درست است و کار غلط را انجام ندهیم زیرا به ما ضربه می زند نه به خاطر و تشویق، بنابراین باید و سعی کنیم خوبی و بدی را متوجه شده و به خاطر تشویق و تنبیه کاری را انجام ندهیم.

 

امام جمعه آبیک تأکید کرد: ارزشمندترین هدیه خداوند متعال به انسان عزت نفس است و مدل اسلام کرامت انسانی است، ما پیشرفت غرب را قبول داریم ولی مدل پیشرفت آنها را قبول نداریم زیرا بر مبنای تشویق و تنبیه است و انسان ها کرامت شان حفظ نمی شود و در واقع در غرب پیشرفت و توسعه رخ داده ولی آُسیب های اجتماعی، طلاق و آمار خودکشی بالاست.

 

وی اضافه کرد: بالاترین لذت در عزت است و عزت انسان با رعایت تقوا در عرصه های مختلف حفظ می شود و تقوا یعنی مراقب بودن، ما مشکلات بسیاری داریم و ریشه این مسائل در روش انگیزه مند شدن است.  

 

حجت الاسلام حسینی میرامینی در خصوص نقش دانشجویان در مطالبه گری خاطر نشان کرد: مطالبه گری شیوه دارد و مطالبه گری با طلبکاری متفاوت است و در این حوزه وقتی مشکل پیش می آید که ادبیات، ادبیات توهین و تهدید می شود.

کد خبر 1124288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha