جهاد در راه خداوند از ویژگی شهدا است

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: مهاجرت حلقه اتصال بین خداوند و انسان است و جهاد در راه خدا یکی دیگر از ویژگی‌های شهدا است

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضاپورذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان در مراسم گرامیداشت ارتحال فقید مجاهد آیت‌الله نورالدین حیدری زنجانی نخستین نماینده امام خمینی(ره) در سپاه پاسداران استان کردستان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی با بیان اینکه وقف، جهاد و مهاجرت امری بسیار مهم است که از عهده هر کسی برنمی‌آید، اظهار کرد: هجرت  از شاخصه‌های محبوبیت راه شهدا است که در قرآن کریم نیز به آن اشاره شده است.

 

وی بیان کرد: مهاجرت حلقه اتصال بین خداوند و انسان است و جهاد در راه خدا یکی دیگر از ویژگی‌های شهدا است.

 

نماینده ولی فقیه در کردستان اضافه کرد: الگوگیری از امام حسین(ع) در راه شهادت که بال سرخ انقلاب اسلامی است بیانگر اخلاص، مهاجرت و جهاد در راه خداوند است.

 

حجت‌الاسلام پورذهبی در ادامه با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب حضور مردم در تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی را نشانه پایبندی ملت به یک سری از ارزش‌ها بیان فرمودند، خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس تشییع پیکر یک شهید موجب عزت و آبرو می‌شد و بسیاری از افراد در آرزوی این عزت بودند.

 

وی با بیان اینکه مرحوم آیت‌الله حیدری به حقیقت مجاهد فی‌سبیل‌الله بود، تصریح کرد: شهید آیت‌الله حیدری یک شاخصه مهم دیگر که پدر شهید بودن است را نیز دارا بودند.

 

حجت‌الاسلام پورذهبی یادآور شد: تقدیم فرزند در راه خداوند بسیار سخت است لذا امام حسین(ع) سردمدار این ایثار و فداکاری است.

 

وی کرد: یکی از شاخصه‌های شخصیتی یک عالم مجاهد اخلاص است مخلص کسی است که در راه خدواند کاری را انجام‌ می‌دهد.

 

ودود حیدری فرزند مرحوم آیت‌الله حیدری در مراسم گرامیداشت ارتحال پدرش در سنندج، اظهار کرد: پدرم مرحوم آیت‌الله حیدری عمرش را در کردستان و دفاع از نظام‌ مقدس جمهوری اسلامی گذراند و ما را به عشق به کردستان دعوت می‌کرد.


 

وی افزود: شهدای کردستان کسانی هستند که بر گردن ما حق دارند.

 


حیدری خاطرنشان کرد: حضور مردم امروز نشانه بزرگداشت مقام شامخ شهدا و جایگاه روحانیت که عامل اتحاد بین شیعه و سنی است.

 


گفتنی است؛ مرحوم آیت‌الله نورالدین حیدری، مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه کردستان و ارومیه در دوران دفاع مقدس، ( یازدهم آذر ماه) به دیدار حق و فرزند شهیدش پیوست.

 

مراسم ارتحال مرحوم آیت‌الله نورالدین حیدری با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و فرزند ایشان در مهدیه سنندج برگزار شد.

کد خبر 1124301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha