​آئین رونمایی از سه عنوان کتاب دفاع مقدس در رشت برگزار شد

آئین رونمایی از سه عنوان کتاب دفاع مقدس در مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) نداجا رشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آئین رونمایی از سه کتاب دفاع مقدسی با عناوین « پرواز در آسمان‌ها»، «جنگ کارگری در خرمشهر» و «از زبیدات تا سامرا» تولیدی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان امروز (سه‌شنبه، 16 آذر) در مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) نداجا رشت برگزار شد.

 

* لزوم ترویج تفکر و ارزش‌های شهدا در جامعه

حجت‌الاسلام « علی محمد حسن‌زاده» در این برنامه ضمن پاسداشت یاد و خاطره شهدای اسلام و انقلاب و دوران هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد: مقام معظم رهبری روی پاسداشت خاطره شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس خاصه نیروی دریایی ارتش تاکید فراوانی داشته و دارند.

 

مسئول عقیدتی و سیاسی مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) نداجا رشت تصریح کرد: قیمت و ارزش یادگاران دفاع مقدس با هیچ مقیاس و اسلوبی قابل محاسبه و سنجش نیست و اندیشه و تفکراتشان باید برای نسل جوان حفظ شود تا همه بدانند این ایثارگران چه اقداماتی انجام دادند.

 

وی با بیان اینکه برنامه‌هایی مانند نگارش کتاب‌ها و محصولات فرهنگی با مضمون ایثارگری‌های شهدا و رزمندگان اسلام باید هر چه بیشتر دنبال شود افزود: برای ادامه راه جانبازان، ایثارگران، آزادگان و شهدا باید بتوانیم زحمات آن‌ها را با قلم و زبان هنر به تصویر بکشانیم.

 

حسن‌زاده رواج انواع بازی ‌های اینترنتی و انتقال اندیشه‌های غربی از طریق آن به کودکان و نوجوانان را موضوعی نگران کننده دانست و اظهار داشت: امیرالمومنین علی(ع) می‌فرمایند دانش داشته‌ای بسیار گرانبهاست بنابراین در تهیه آثار فرهنگی باید به این امر توجه داشته باشیم که آن اثر موجبات هدایت مخاطبان را به سمت خوبی‌‌ها و کرامت فراهم کند.

 

 

* گیلان در تاریخ شفاهی دفاع مقدس بسیار عقب است 

«اسماعیل محمدپور» نیز در این مراسم ضمن تشکر و قدردانی از فرماندهی مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) اظهار داشت: امسال در جشنواره تئاتر سنگر سه نمایش را از همین مرکز داشتیم که اتفاقا مورد تقدیر هم قرار گرفت.

 

مسئول ادبیات و تاریخ اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان اذعان کرد: دو کتاب از سه عنوان کتابی که امروز قرار است، رونمایی شود مربوط به ارتشی‌های عزیز است از طرفی در حوزه تاریخ شفاهی جنگ ما کارهای نکرده بسیار زیادی داریم که باید به آن پرداخته شود.

 

وی عرضه خاطرات و نوشته شدن آن را آخرین ماموریت یک رزمنده دوران جنگ از دیدگاه مقام معظم رهبری تلقی کرد و ابراز داشت: در حوزه دفاع مقدس مولفه حفظ تاریخ شفاهی اهمیت بسیار بالایی دارد و جمع‌آوری و نوشتن اطلاعات آن اهتمام ویژه‌ای را می‌طلبد.

 

محمدپور با اشاره به اینکه در تاریخ شفاهی دفاع مقدس گیلان بسیار عقب است حمایت نهادهای فرهنگی و پیشکسوتان دفاع مقدس در این زمینه را خواستار شد و تصریح کرد: کتابهایی که در این زمینه نوشته می‌شوند بعدها از روی همین نوشته‌ها تاریخ نگارش و قضاوت می‌شود بنابراین باید قدر عزیزان بازمانده از دوران دفاع مقدس را بدانیم. 

 

مسئول ادبیات و تاریخ اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در پایان ضمن ابلاغ سلام مدیرکل این نهاد به حاضران در این جلسه خاطرنشان کرد: امیدواریم فضا و زمینه لازم برای بهره‌مندی از ظرفیت رزمندگان دفاع مقدس گیلان هر چه بیشتر فراهم شود تا شاهد خلق آثار زیبا و تاثیرگذار در حوزه جبهه و فرهنگ مقاومت باشیم.

 

 

کد خبر 1124317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha