جشنواره نماز و نیایش در کردستان برگزار می‌شود

مدیر ستاد اقامه نماز استان کردستان گفت: جشنواره نماز و نیایش در استان کردستان برگزار می‌شود.

اکبر عظیمی مدیر ستاد اقامه نماز استان کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: نخستین جشنواره نماز و نیایش ویژه شهدای مدافع سلامت کشور از سوی ستاد اقامه نماز استان برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به اعلام فراخوان این جشنواره بیان کرد: الگوسازی عینی شهدای حرم و سلامت برای نسل نو، نقش نماز در ترویج فرهنگ شهادت با عنایت به مکتب شهید سلیمانی و حفظ ارزش‌های رزمندگان و مدافعان سلامت  معرفی ابعاد شخصیتی و زندگینامه شهدا با رویکرد نمازاز جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

 

مدیر ستاد اقامه نماز استان کردستان  بیان کرد: جهت‌دهی ظرفیت فرهنگی مخاطب به سمت فرهنگ اقامه نماز، شناسایی استعدادهای علمی و هنری و به‌کارگیری آنان از دیگر اهداف این جشنواره فرهنگی به شمار می‌رود.

 

عظیمی به محورهای این جشنواره اشاره و بیان کرد: نقش و تأثیر نماز مطلوب در هویت فرد، خانواده و جامعه، جلوه‌های زیبای نماز در محورهای جهاد و مقاومت، نقش نماز در تمامی حالات مانند میدان نبرد و عرصه‌های خطر و تبیین و تحلیل فلسفه نماز و رازها و رمزهای آن با زبان هنر از محورهای این جشنواره است.

 

وی به مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره پرداخت و بیان کرد: علاقمنتدان به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را تا دهم دی‌ماه به دبیرخانه این جشنواره کشوری ارسال کنند.

 

مدیر ستاد اقامه نماز استان کردستان اضافه کرد: این جشنواره در رشته‌های ادبی(شعر، داستان، دلنوشته)، پژوهشی(کتاب، مقاله و ...)، هنری(فیلم، پوستر، عکس، کلیپ، نقاشی) و فضای مجازی(طرح‌های گرافیکی، موشن گرافی، پویانمایی) برگزار می‌شود.

 

اولین جشنواره «نماز و نیایش ویژه شهدای مدافع و سلامت کشور» به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان برای ارسال آثار و کسب اطلاعات بیشتر به سایت wa.ict.gov.ir مراجعه کنند.

کد خبر 1124345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha