مازندران چهار نماینده در شانزدهمین جشنواره ملی تلاوت مجلسی دارد

رنجبر از برگزاری مرحله نهایی شانزدهمین دوره جشنواره ملی و بین المللی تلاوت های مجلسی کشور به میزبانی شهرستان قائم شهر از ۲۳تا۲۵آذرماه خبر داد و گفت: مازندران به جهت توانمندی قاریان استان چهار نماینده در شانزدهمین جشنواره ملی تلاوت مجلسی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازساری،«صفا رنجبر»امروز(۱۶آذر) در نشست هماهنگی و سازماندهی امکانات و اعتبارات برای برگزاری باشکوه مرحله نهایی شانزدهمین دوره جشنواره ملی و بین المللی تلاوت های مجلسی کشور به میزبانی شهرستان قائم شهر استان مازندران که با حضور نماینده ولی فقیه درمازندران برگزار شد، با اشاره به اتمام رقابت های استانی شانزدهمین جشنواره تلاوت های مجلسی مازندران در حسینیه عاشقان ثارالله قائم شهر اظهار کرد: مازندران به طور ویژه شهرستان قائم شهر سه سال پیاپی در این جشنواره رتبه نخست را کسب کرده است.

 

 

مدیر اجرایی رقابت های استانی جشنواره تلاوت های مجلسی در مازندران با بیان اینکه این جشنواره در سال دوم به جهت شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار شد و تنها استانی بودیم که بیش از ۲ساعت صدا و سیمای مرکز مازندران تلاوت های قاریان قرآن کریم را به صورت زنده پخش کرد، افزود: سال سوم هم به صورت مجازی و حضوری در ۱۶مهر ماه  مصادف با روز اول ماه ربیع الاول در مصلی نمازجمعه قائم شهر برگزار شد.

 

 

وی با بیان اینکه ۶۰نفر از قرای برجسته ملی و بین المللی را از۲۳تا۲۵ آذر ماه سال جاری قبل از شروع ایام فاطمیه در مرحله کشوری این جشنواره میزبان خواهیم بود، اضافه کرد: برگزاری محافل انس با قرآن با حضور قرای ملی و بین المللی در شهرستان ها در دستور کار قرار دارد.

 

 

رنجبر اظهار امیدواری کرد: مازندران بتواند به نحو شایسته میزبان این جشنواره باشد.

 

 

وی خاطرنشان شد: نفرات برگزیده جشنواره در مرحله ملی، مستقیم به جشنواره بین المللی راه می یابند.

 

 

رنجبر با بیان اینکه جشنواره تلاوت های مجلسی سال های گذشته در استان تهران به صورت متمرکز از سراسر کشور گردهم می آمدند و شش نفر انتخاب می شدند برای مرحله ملی در برج میلاد که دهه فجر برگزار می شد، ادامه داد: امسال رویه برگزاری مرحله نهایی این جشنواره تغییر پیدا کرد و ۱۳۲کشور بیش از هزار اثر قرآنی را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند که حدود۵۱نفر برای بخش بین الملل انتخاب می شود .

 


وی ضمن یادآوری اینکه داوری آثار کشورهای خارجی شروع شده، گفت: حدود شش نفر از جمع ۵۱نفر به فینال راه پیدا می کنند.

 


رنجبر با بیان اینکه در این جشنواره انتخاب از طریق مردم همراه با داوری انجام می شود، افزود: محور برنامه مردم هستند این جشنواره در استای تاکید رهبری در برپایی کرسی های تلاوت، تشویق مردم که به این محافل می رفتند و شناسایی استعدادهای قرآنی درحال برگزاری است.
 

 

وی با بیان اینکه جشنواره تلاوت مجلسی متمرکز بر قرائت قرآن است، تصریح کرد: انتخاب قاریان به لحاظ استماع کسانی که بیشترین لذت را از تلاوت می برند انجام می شود همچنین داوران از لحاظ فنی نمره می دهند که تلاوت های پائین دست تر خیلی مدنظر قرار نگیرد و تجمیع آراء نفرات برگزیده را معرفی می کند.

 

 

رنجبر با بیان اینکه انتخاب قاریان برتر باید با مشارکت آرای استان صورت بگیرد، خواستار فراهم شدن زمینه حضور مردم علاقه مند به حضور در این جشنواره شد و تاکید کرد:در بحث اعزام جمعیت مورد نیاز دستگاه ها همکاری داشته باشند تلاش داریم با محوریت سازمان تبلیغات شهرهای اطراف در ساعات برنامه مردم در محل مسابقه حاضر شوند.

 

 

وی افزود: آیین افتتاحیه این جشنواره عصر 23 آذر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم شهر و مراسم اختتامیه نیز ساعت14 روز پنج شنبه در مصلی نماز جمعه قائم شهر با حضور مردم و مسئولین کشوری و استانی برگزار خواهد شد .

 

 

رنجبر با بیان اینکه تلاش داریم کرسی های تلاوت در کنار برگزاری جشنواره در سطح استان برگزار شود، گفت: این کرسی ها در قالب پویش نذر تلاوت ذیل این جشنواره در خارج از ساعات برگزاری مسابقات برپا خواهند شد.

 

 

وی با بیان اینکه  ۱۰ استاد داور بین المللی در این دوره از جشنواره حضور دارند، یادآورشد: در بخش بین الملل ایران شش نماینده دارد.

 

 

به گفته رنجبر استان مازندران به جهت توانمندی قاریان قرآن کریم در این دوره از جشنواره تلاوت مجلسی ۳سهمیه دارد و یک نفر هم از سال گذشته درفینال بودند مستقیم به مرحله ملی راه یافتند. این درحالی است که باقی استان ها یک یا ۲نماینده دارند.

 


وی تاکید کرد: تلاش داریم میزبانی باشکوه تری را با حمایت و مشارکت و مساعدت همه مسئولین استان داشته باشیم.

کد خبر 1124351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha