فروش آثار فاخر هنرمندان فارس در نخستین حراج صنایع‌ دستی استان

شهدوست شیرازی گفت: چند اثر فاخر صنایع‌ دستی حاصل زحمات هنرمندان فارس در قالب نخستین حراج صنایع‌ دستی در استان به فروش خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «هادی شهدوست شیرازی»، امروز (سه شنبه 16 آذر) در نشست با شهردار و شورای اسلامی شهر نی‌ ریز گفت: فارس به عنوان ویترین گردشگری کشور در گردشگری مذهبی، فرهنگی، تاریخی، ادبی و سلامت و ... دارای ظرفیت های عدیده ای است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی فارس افزود: تمام دستگاه‌ های متولی استان برای توسعه گردشگری فارس باید تلاش کنند و با برگزاری رویدادها می توان ظرفیت‌ های گردشگری و صنایع‌ دستی فارس را بیشتر معرفی کرد.

وی اضافه کرد: شهرستان نی‌ ریز از ظرفیت رویداد محوری برخوردار است و اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان به استفاده از تمام ظرفیت‌ های فارس توجه ویژه دارد.

شهدوست شیرازی با اشاره مرمت مسجد جامع نی ‌ریز عنوان کرد: مشکل معوقات پیمانکار برای ادامه مرمت‌ های مسجد جامع نی ‌ریز حل شده است و روند اداری مستقر شدن پیمانکار جدید نیز در حال انجام است.

وی ادامه داد: گردشگری لوکوموتیو حرکت و رونق میراث‌ فرهنگی و صنایع ‌دستی است و نگاه سنتی باید از حوزه میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی برداشته شود ظرفیت های غنی استان به نمایش گذاشته شود.

شهدوست شیرازی از حراج صنایع دستی در فارس خبر داد و گفت: چند اثر فاخر صنایع‌ دستی حاصل زحمات هنرمندان فارس در قالب نخستین حراج صنایع‌ دستی در استان به فروش خواهد رسید.

«حامد فراغت» نیز گفت: شهرداری نی‌ ریز با میراث ‌فرهنگی گردشگری و صنایع ‌دستی استان همواره در تعامل بوده و در خصوص سرای تاریخی «فاتح» که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

شهردار نی ریز عنوان کرد: بیش از ۱۰ سال از تفاهم ‌نامه شهرداری و میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی و مالک می ‌گذرد و طبق تفاهم‌ نامه، مالک خواستار ایجاد بازارچه صنایع‌ دستی با حفظ منظر و سیمای بنا در قسمت زمین قسمت شمالی است که خواستار حل این مشکل هستیم.

کد خبر 1124365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha