ایران اسلامی با نوآوری، محاصره های اقتصادی را درهم شکست

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) در زمان طاغوت با شاه مبارزه نمی کرد بلکه با آمریکا مبارزه می کردگفت: ایران با نو آوری، محاصره های اقتصادی را درهم شکست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، به مناسبت روز دانشجو، امروز (۱۶ آذر) نشستی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در ساختمان ولایت دانشگاه یاسوج برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج در این نشست، گفت: دانشجویان در سال 1332 برای دفاع از عزت ملت گام های خونینی برداشتند.

آیت الله «سیدنصیر حسینی» افزود: کشور ایران که دانشمندان بزرگی را در دامن خود پرورش داد، در دوره طاغوتی پهلوی دچار عقب ماندگی علمی شد. کشوری که شایسته این عقب ماندگی و تحقیر نبود.

وی گفت: کشوری که اطبای جهان ابوعلی سینای ایران را شاهزاده اطبا می خوانند، کشور ما کشور پیشرفته ای بود ولی در دوره قبل از انقلاب، پزشکان هندی و پاکستانی مردم ما را در یاسوج مداوا می کردند.

آیت الله حسینی اظهار کرد: بیگانگان برای ما تصمیم می گرفتند و آن رشد و شکوفایی در کشور ما اتفاق نمی افتاد، حضرت امام (ره) در دوران قبل از انقلاب با شاه مقابله نمی کرد، بلکه با آمریکا مبارزه می کرد و حتی دلش برای شاه می سوخت و می گفت «تو شاه این مملکتی باید با عرضه و با عظمت باشی».

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: وقتی ایشان در آمریکا در کنار وزیر خارجه آمریکا مودبانه نشسته بود، او مشغول پاک کردن عینکش بود و به شاه توجهی نداشت. امام فرمود « در کام من تلخی ایجاد شد که تاکنون از بین نرفته است».

وی بیان کرد: سلطنت محمدرضا پهلوی و رضا پهلوی توسط بیگانگان با کودتا ایجاد می شد، وقتی امام (ره) دیدند که عزت مردم و ملت زیر پای این بیگانگان لگدمال می شود برخاست و فریاد عزت خواهی بلند کرد، مردم ما خون دادند و مبارزه کردند و انقلاب به پیروزی رسید.

آیت الله حسینی یاداور شد: دانشگاه و دانشجو یک قدم از آرمان خود عقب نشینی نکرد، در همان دوران اوایل انقلاب، کانون جاسوسی سفارت آمریکا، تسخیر شد و انقلاب دیگری شکل گرفت، برخی ها می گویند این کار خوبی نبود، ولی این کار، کار استراتژیکی بود و با همین لانه جاسوسی می توانستند به انقلاب ضربه بزنند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هر مستکبری در هر جای دنیا است باید با او مقابله کرد و از هر مظلومی در جهان باید دفاع کرد.

وی بیان کرد: در جنگ هشت ساله، دانشجویان و دانشگاهیان با تمام قدرت ایستادگی کردند. در تحریم های اقتصادی، جنگ های اقتصادی و نظامی و الکترونیک دانشجویان و دانشگاهیان درخشیدند. 

آیت الله حسینی گفت: دانشمندان غربی از پیشرفت های علمی کشور، متحیر ماندند که ایرانیان چگونه به علوم سری در حوزه های موشکی، پزشکی، ژنتیک دست یافته اند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: شما سرمایه های ملت هستید، خوب درس بخوانید و در کنار تربیت دینی و اخلاقی، اگر دانشجو باسواد باشد ولی از جهت دینی و سیاسی و اخلاقی تربیت نشود، شرایط سخت و دشواری بر جامعه حاکم خواهد شد.

وی گفت: یک بمب هسته ای کافی است برای اینکه یک شهر را نابود کند، اگر در کنار علم تعهد اخلاقی نباشد چه اتفاقی می افتد؟ اگر بگویند ویروس کرونا دست ساز بشر است چه می شود؟ لذا بحث تربیت در کنار رشد و شکوفایی علمی باید شکل بگیرد.
 

 
 
 
 
 
کد خبر 1124454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha