نخستین نشست سراسری مدیران کل امور زنان و خانواده در دولت سیزدهم

اولین نشست سراسری مدیران کل امور زنان و خانواده استانداری های سراسر کشور در دولت سیزدهم با حضور اختری مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور و دکتر خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده امروز در محل وزارت کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، اولین نشست سراسری مدیران کل امور زنان و خانواده استانداری های سراسر کشور در دولت سیزدهم با حضور دکتر اختری مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور و خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده امروز در محل وزارت کشور برگزار شد. زینب اختری در ابتدای نشست با بیان این موضوع که با روی کار آمدن دولت سیزدهم و اینکه نگاه رئیس جمهور بر رویکرد تحول گرایی است، اظهار داشت: نگاه ما هم در حوزه زنان با همان رویکرد تحول گرایی است و ابتدا یک سند تحولی را با استفاده از ظرفیت های موجود و با استفاده از اساتیدی که در حوزه زنان و خانواده در کشور فعال هستند و سند تحولی را آماده کردند و بر اساس این سند تحول و بر اساس وظایفی که به ما محول شده است یک بیانیه ماموریتی را سعی کردیم تدوین کنیم.


وی خطاب به مدیران کل امور زنان و خانواده استانداری ها ادامه داد: برای همکاری نیاز هست که همه با هم همراه و هم کلام شویم تا بتوانیم هر کدام در استان خودمان یک کلام را تکرار بکنیم و یک کلام از تمام کشور از دفاتر امور بانوان وزارت کشور شنیده شود.


مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور اظهار داشت: هر کاری را که بخواهیم شروع کنیم به عنوان راهنما و رهبرمان نظر ایشان را درباره مسائل موجود به ویژه در حوزه زنان مورد بررسی قرار می دهیم. در وهله اول نظر حضرت آقا در حوزه بانوان چیست؟ ایشان زنان را در جریان انقلاب اسلامی سربازان خط مقدم می دانند و در میدان های سیاسی و اجتماعی کشور و در هر رویه ای که وارد شدند توانستند به عنوان پیشران انقلاب اسلامی باشند.


اختری با اشاره به نظر مقام معظم رهبری افزود: دو مدل نگاه  به زنان در انقلاب اسلامی وجود داشته است یک جا در زمان جنگ سخت بوده است که زنان پشتیبان انقلاب و جنگ بودند اما الان که در جنگ نرم هستیم قطعاً نگاه به زنان نگاهی متفاوت است و با بازخوانی صحبت مقام معظم رهبری در جریان انقلاب اسلامی نشان می دهد که نگاه ایشان به حوزه زنان بحث پیشرانی است و اینکه ما می توانیم سربازان خط مقدم باشیم.


وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در جاهایی پیشرفته‌تر می فرمایند که زنان در حرکت اجتماعی یک ملت اگر حضور نداشته باشند آن حرکت به جایی نخواهد رسید و موفق نخواهد شد و تاکید بر حضور جدی و آگاهانه است و این حضور باید از روی بصیرت باشد تا کار به طور مضاعف پیشرفت کند.


اختری بیان داشت: صحبت‌های مقام معظم رهبری را در خصوص  زنان دسته بندی کردیم و از حیث اینکه چه مسائلی را مطرح کردند مثلاً خود مسئله زنان، که زنان می‌توانند در حل مسائل کشور و نه فقط در مسئله زنان موثر باشند. یک گام جلوتر برویم در نگاهی بالاتر ما می توانیم مسائل کلان کشور را با پیشرانی زنان حل کنیم نگاه ما نگاه تحولی است. چطور می توان این کار را انجام داد با فعال سازی بانوان در عرصه اجتماع و برای این اتفاق باید میدان سازی بکنیم برای مشارکت اجتماعی بانوان و برای این کار باید پرورش اسلامی بانوان صورت گیرد، اگر دختران ما درست تربیت شوند می ‌توانند به جوامع انسانی و اسلامی کمک کنند و نقش بی بدیلی را در حرکت اجتماعی ملت‌ها داشته باشند.

کد خبر 1124470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha