درآمد پایدار برای تامین هزینه های ستاد ایجاد شده است/ دستاوردهای بازسای حرم ائمه(ع)

عسگری با اشاره به درآمدزایی برای ستاد عتبات عالیات گفت: درآمد پایدار با بسترسازی فعالیت های تولیدی و داوطلبانه برای این کار ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «جعفر عسگری« در نشست با اعضای ستاد بازسازی عتبات عالیات، جمعی از مسئولان استانی و امام جمعه اصفهان به درآمدزایی و مشارکت مردم در این جریان فرهنگی و اعتقادی اظهارداشت: درآمدهای این ستاد در سال جاری با وجود مشکلات اقتصادی اما برابر با کل کمک ها در هشت سال گذشته است.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان افزود: نیت صادقانه و خالصانه مردم و عقاید عمومی به توسعه دینی و مراکز زیارتی باعث همکاری و مشارکت بالای مردم شده است.

 

وی به درآمد پایدار برای ستاد اشاره کرد و اذعان داشت: درآمد پایدار با بسترسازی فعالیت های تولیدی و داوطلبانه برای این کار ایجاد شده که ایجاد 115دار قالی و تولید فرش و فروش آن برای تامین هزینه ها از جمله این موارد است.

عسگری اضافه کرد: این تعداد دارقالی به 140 مورد تا پایان سال خواهد رسید و بسیاری داوطلبانه و یا حقوق عرفی در این خصوص همکاری و فرش های دستبافت ایرانی جذاب تولید می کنند.

 

وی احیا موقوفات با نیت کمک به عتبات عالیات، انعتقاد تفاهم نامه های همکاری و طرح های کارآفرینی درآمدزا از دیگر مصادیق درآمدی این ستاد اعلام کرد.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان یادآورشد: پروژه ساخت ضریح حرم امام حسین(ع)، تکمیل صحن حضرت زینب(س)، صحن سلمان فارسی کربلا و صحن در کاظمین در دستور کار است که ستاد استان اصفهان این کارها را انجام می دهد و البته در پروژه کاظمین با همکاری استان های دیگر انجام می شود.

 

*دستاوردهای بازسای حرم ائمه(ع)

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان به جایگاه اقدامات این حوزه اشاره کرد و گفت: پیشینه فرهنگی، تمدنی و اسلامی ملت ایران و جایگاه فرهنگ عاشورا در نگاه شیعی باعث شده تا هیچ گاه مانعی در گسترش فرهنگ اهل البیت(ع) ایجاد نشود.

وی ادامه داد: راهپیمایی اربعین و خدمت به زائران و توسعه اماکن دینی تجلی عشق به اهل البیت(ع) است و امسال با وجود شرایط کرونایی 300 زائر ایرزانی و 15 میلیون نفر از سراسر کشور در راهپیمایی اربعین حضور داشتند.

 

عسگری، تعامل و عملکرد ستاد عتبات عالیات و کمک مردم در این حوزه را سبب ایجاد وحدت مسلمان و شیعیان ایران و عراق بیان کرد و اذعان داشت: دستاوردهای سیاسی، دیتی، اعتقادی و فرهنگی در این جریان به دست می آید.

وی بر به همکاری مردم اصفهان در حوزه ای مختلف نیز اشاره کرد و گفت: کردم این استان همواره در صحنه های مختلف حاضر شده اند که بازسازی عتبات عالیات مصداقی از این موضوع است.

کد خبر 1124529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha