باید نسل های آینده را برای اقامه نماز ساماندهی کنیم

آیت الله عابدینی گفت: آرزوی ما باید اقامه نماز باشد و باید نسل های آینده را برای اقامه نماز ساماندهی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در همایش نماز نیروهای مسلح استان که امروز (چهارشنبه ۱۷ آذر) در سالن اجتماعات مرکزی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، بیان کرد: نماز به انسان قدرت می دهد، وقتی نماز، نماز پیامبر (ص) می شود یک نفر در برابر قدرت های استکباری می ایستد و همه آنها را می شکند و وقتی نماز، نماز امام (ره) می شود یک تنه جهان را تغییر می دهد و آینده جهان را ترسیم می کند و ما قدرت را از نماز می گیریم.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: نماز عبادت است و همه عبادت ها به تقوا ختم می شوند و تقوا به انسان، توانایی، قدرت و دانایی می دهد و تقوا انسان را بینا و بصیر می کند.

 

وی عنوان کرد: پیامبر گرامی اسلام فرمودند هر کس تقوا پیشه می کند، قوی زندگی می کند و دانا و توانا می شود و چنین فردی اگر در بلاد دشمن در کشور بیگانه است با عزت و اقتدار حضور دارد و امام خمینی (ره) وقتی در عراق و فرانسه بودند، آن عزت و اقتداری که داشتند از نماز و تقوا بود.

 

آیت الله عابدینی اعلام کرد: آرزوی ما باید اقامه نماز باشد و باید نسل های آینده را برای اقامه نماز ساماندهی کنیم و هر امکانی در اختیار ما قرار گیرد اولین رسالت ما آن است با آن نماز را اقامه کنیم.

 

وی تأکید کرد: در قرآن کریم آمده است منافقان با بی رمقی نماز می گذارند و جز اندکی در نماز به یاد خدا نیستند؛ نماز را فقط باید اقامه کرد، نمازی که فقط خوانده شود کاری از دست آن برنمی آید و نماز باید ذکر را در انسان بیدار کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین توضیح داد: امام باقر (ع) فرمودند شیعیان ما را در سه جا بیازمایید، ببینید در وقت نماز در چه وضعیتی هستند و چقدر جدی هستند، زمانی که بحث اسرار می شود ببینید چقدر آبروی دین، ملت و متدینان برایشان مهم است و اسرار را حفظ می کنند و در برابر برادران دینی مساوات دارند.

 

وی خاطر نشان کرد: در هنگام جان دادن که محتاج کمک هستیم نماز کمک می کند شهادتین را درست ادا کنیم ان شاالله خدا ما را از اقامه کنندگان نماز قرار دهد.

 

کد خبر 1124651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha