سرمایه در گردش و بازارفروش از چالش های کارگاه های اشتغال خانگی است

سردار قاسمی گفت: در ترویج و گفتمان فرهنگ قرض الحسنه کوتاهی و غفلت کرده‌ایم و مبلغان، معلمان و اساتید و ائمه جمعه باید در ترویج قرض الحسنه دادن و تعاون در سطح جامعه گفتمان سازی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، سردار «علی قاسمی» امروز (۱۷ آذر) در مراسم بهره‌برداری از ۶۲۰ کارگاه اشتغال خرد خانگی و تجلیل از فعالان صندوق های قرض الحسنه مردمی استان با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: اگر امروز توانسته ایم علی رغم فشارهای اقتصادی و تحریم ها پایدار داشته باشیم همین موضوع اقتصاد مقاومتی بوده است.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی صنعت پایه نیست بلکه بر محور اشتغال خانگی و توانمندی خانوارها استوار است، افزود: یکی از ابتکارات بسیار خوب بسیج همین ایجاد صندوق های قرض الحسنه مردمی و روستایی است.

 

وی با اشاره به اینکه صندوق‌های قرض الحسنه نماد ارزشی و الگوی اسلامی ما در بخشی از زندگی اجتماعی است، تصریح کرد: اعتبارات را خود مردم با انگیزه خدمت می آورند و سرمایه گذاری بدون سودی را برای اعضاء فراهم می کنند.

 

سردار قاسمی با یادآوری اینکه از آنجایی که تعاونی‌ها با چالش‌هایی در گذشته مواجه بودند در مورد صندوق‌ها با مشورت و همفکری گام برداشتیم، گفت: در ترویج و گفتمان فرهنگ قرض الحسنه کوتاهی و غفلت کرده‌ایم و مبلغان، معلمان و اساتید و ائمه جمعه باید در ترویج قرض الحسنه دادن و تعاون در سطح جامعه گفتمان سازی کنند.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌ جنوبی گفت: در شرایط تحریم‌های اقتصادی، صندوق‌های قرض الحسنه توانسته‌اند به ویژه به روستائیان و مردم مناطق محروم کمک کنند.

 

وی با بیان اینکه در حلقه تشکیل صندوق‌ها،جمع آوری سرمایه های خرد و جلب اعتماد مردم به صندوق‌ها خوب کار کرده‌ایم امادر مورد بازارفروش و سرمایه در گردش محصولات کارگاه‌های اشتغال خرد خانگی با مشکل مواجه هستیم، تصریح کرد: با رونق کارگاه‌های اشتغال خانگی هم مردم به انقلاب امیدوارتر می‌شوند و هم برای جوانان روستایی فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1124695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha