نخبگان خود را مدیون شهدا بدانند/ دشمن برای مهاجرت نخبگان برنامه ریزی دارد

حجت الاسلام میرشکاری با بیان اینکه برخی تفکرات از کودکی در افراد شکل می گیرد، گفت: نخبگان خود را مدیون شهدا بدانند و لازمه این تفکر پرورش از کودکی در خانواده، آموزش و پرورش است

حجت الاسلام قاسم میرشکاری در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد تاکیدات رهبر انقلاب در مورد مهاجرت جوانان و نخبگان و عوامل خروج آنان گفت: بهترین راهکار برای مسایلی که به عنوان پدیده در جامعه ایجاد می شود، این است که آن را جامع ببینیم. اگر موضوع را جزیره ای نگاه کنیم  به نتیجه کاملی نمی رسیم.

 

امام جمعه اکبرآباد اظهار کرد: در مورد نخبگان نیز با توجه به منظومه فکری امامین انقلاب مخصوصا بیانات رهبر انقلاب آنچه برداشت می شود، این است که باید یک کار جامع و کاملی در این رابطه صورت گیرد. در همین رابطه وظایفی بر دوش نخبگان و خانواده ها و حتی آموزش و پرورش ، آموزش عالی و جامعه است. همچنین حاکمیت نیز وظیفه دارد که در هر یک از این موارد تکالیفی را بر دوش دارند که باید مسئولیت های آنها دیده شود.

 

حجت الاسلام میرشکاری یادآور شد: همان گونه که ظرفیت هایی در داخل وجود دارد و باید در این زمینه از نخبگان استفاده شود و تبدیل افراد مستعد به نخبه نسبت به تلاش آنها دیده می شود، دشمن نیز در این زمینه برنامه ریزی می کند. با شناخت این مولفه ها از سویی وظیفه هر قشر از جامعه و نخبگان و حاکمیت نسبت به یکدیگر شناخته شود و از سوی دیگر آفت ها، خطرات و تهدیداتی که دشمنان نسبت به نخبگان دارند نیز شناسایی شود. اگر این موارد احصا و در میدان عمل به آنها عمل شود، آن پدیده فرار نخبگان و ناکامی آنها قابل حل است.

 

وی با اشاره به اینکه برخی از تفکرات از کودکی در افراد شکل میگیرد گفت: در بحث نخبگان آنها این گونه فکر کنند که مدیون شهدا و انقلاب هستند که لازمه آن این است که در آموزش و پرورش و آموزش عالی تربیت شده و این تفکر در آنها شکل گرفته باشد یعنی این کار باید ریشه ای صورت بگیرد و قطعا در یک مقطع خاص و به صورت کوتاه مدت و زودگذر نمی توان آن را حل کرد. موضوع نخبگان مسئله امروز نیست و مدت هاست بر روی آن دشمن برنامه ریزی کرده و در همین راستا شاهد مهاجرت آنها هستیم، به همین جهت باید ریشه یابی شده و در جهت حل آن همت بگماریم.

 

امام جمعه اکبرآباد گفت: نخبگان و افرادی که به کرسی های بالای علم و دانش آموزی دست می یابند مانند شهید حججی و دیگران خود را مدیون بدانند. از سوی دیگر خانواده ها در این زمینه به سبک زندگی همان گونه که رهبر انقلاب فرمودند، توجه داشته باشند و ائمه جمعه نیز در کلاس ها و خطبه های خود در مورد سبک زندگی به درستی تبیین کنند تا بتوانیم از این جهت مطالباتی که خانواده ها از فرزندان خود دارند و انتظارات آنها که گاهی فراتر از جامعه است و فرزندان را به سوی بلندپروازی سوق می دهد و دشمن از همین راه استفاده می کند، به خوبی روشن شود.

 

وی ادامه داد: جامعه نیز باید به نخبگان به دید احترام و اینکه سرمایه کشور هستند و به فرموده رهبر انقلاب نور چشم ما و جامعه محسوب می شوند، نگاه شود. مسئولان و حاکمیت نیز بنا به وظایف خود در قوای مختلف از مقننه تا مجریه قوانینی که در مجلس و دولت برای اجرای برنامه های نخبگان و همچنین بنیادی که در همین رابطه فعالیت می کند، همگی به اسم نباشد و در عمل خدمات واقعی برای جذب آنها قبل از اینکه دشمن برای هدایت و جذب آنها برنامه ریزی کند، ارایه کنند.

 

وی گفت: باید به افراد امید داده شود و دشمن نیز در همین رابطه فعالیت می کند. با ایجاد فضای ناامیدی در کشور و اینکه در آینده موضوع رفاه طلبی و کار را برای آنها مطرح می کند بدون کمترین زحمت کار جهادی را زیر سوال می برد و برای به دست آوردن این سرمایه ها برنامه ریزی می کند.

 

حجت الاسلام میرشکاری اظهار کرد: باید با ریشه یابی و حل مشکلات این گروه نسبت به حل مسایل آنها همت بگماریم تا در این جنگ نابرابر ترکیبی پیروز شویم.

 

کد خبر 1124707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha