مطالبات مردم لرستان در سفر هیئت دولت بررسی می شود

زیویار با بیان اینکه حق آبه مطالبه جدی مردم لرستان از رئیس جمهوری است، افزود: در سفر هیئت دولت مطالبات مردم استان بررسی می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد،« فرهاد زیویار»  امروز‌(۱۷ آذر) در سخنانی با اشاره به اینکه رئیس جمهوری و هیئت دولت روز جمعه ۱۹ آذرماه به لرستان سفر می کنند،  گفت: در این سفر مشکلات مردم لرستان بررسی می شود.

 

وی با بیان اینکه مشکل اساسی استان لرستان تخصیص نیافتن آب مورد نیاز برای بخش‌های شرب، کشاورزی و صنعت است، افزود: حق آبه مطالبه جدی مردم لرستان از رئیس جمهوری است.

 

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: وزارت نیرو موظف است به خواسته به حق مردم استان لرستان در خصوص تخصیص آب تمکین کند.

 

زیویار ادامه داد: اولویت اساسی در بخش اجرای طرح‌های تامین آب ادامه ساخت و تکمیل سد معشوره است چراکه در حق این سد و بهره برداران آن یعنی چهار شهرستان، کوهدشت، چگنی، دلفان و سلسله اجحاف شده است.

 

احیای صنایع از مطالبات مردم لرستان در سفر هیئت دولت است

 

وی با اشاره به وضعیت نامطلوب صنعت و تولید در لرستان، بیان کرد: در گذشته کارخانه‌های بزرگی در استان ایجاد شده، اما به دلائل مختلف هم اکنون تعداد زیادی از این واحدهای صنعتی از روند تولید خارج و یا تعطیل شده اند که باید برای احیای آنها تلاش جدی شود.

 

ایجاد راه آهن دیگر مطالبه مهم مردم لرستان از هیئت دولت است

 

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: اولویت دوم لرستان ایجاد راه آهن بوده که در این بخش نیز در حق استان اجحاف شده است و تلاش می کنیم عملیات اجرایی خط آهن دورود – خرم آباد – اندیمشک در سفر آتی رییس جمهوری از سر گرفته شود.

 

توسعه گردشگری از دیگر مطالبات مهم مردم لرستان از هیئت دولت است

 

وی با اشاره به وضعیت زیرساخت‌های گردشگری و توریستی در لرستان افزود: این استان هر چند به صورت بالقوه ظرفیت‌های گردشگری فراوانی دارد و جزو استان‌های نخست کشور محسوب می‌شود، اما همانند سایر بخش‌های توسعه‌ای، این ظرفیت‌ها بالفعل نشده است.

 

زیویار همچنین خام فروشی در حوزه‌های مختلف بخصوص سنگ را مشکل دیگر استان عنوان کرد و افزود: خرم آباد مرکز استان در بخش‌های مختلف همانند اشتغالزایی، رفع آسیب‌های اجتماعی، مبلمان شهری و گردشگری آنطور که باید مورد توجه قرار نگرفته است.

 

رفع مشکل مسکن از مطالبات مهم مردم لرستان از رئیس جمهوری است

 

استاندار لرستان با اشاره به مشکل مسکن مردم لرستان، بیان کرد: برای رفع این مشکل باید سالانه حداقل 22 هزار مسکن در استان ایجاد شود.

 

خادمی اظهار کرد: سهم لرستان از طرح نهضت ملی مسکن در مدت چهار سال ۸۸ هزار واحد مسکونی است و سالانه باید ۲۲ هزار مسکن در استان ساخته شود.

 

کد خبر 1124722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha