آبرسانی به ۷۲۰۰ روستای کشور با همکاری دولت و بسیج سازندگی

سردار زهرایی گفت: آبرسانی به هفت هزار و ۲۰۰ روستای کشور با همکاری دولت در دستور کار بسیج سازندگی کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، سردار «محمد زهرایی» امروز (۱۷ آذر) در  حاشیه تجلیل از فعالان صندوق های قرض الحسنه مردمی استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بسیج سازندگی متولی اشتغال کشور نیست اما کمک‌کننده و نهاد تسهیل‌گر در این امر مهم و بازوی دولت است.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه بسیج تشکیلات مردمی انقلاب اسلامی است لذا بسیج مردم را در عرصه‌های نقش‌آفرینی به خصوص در حوزه اقتصاد برعهده گرفته است و همکاری ما با دولت سیزدهم که رویکرد محرومیت‌زدایی و مردمی دارد رشد فزاینده‌ای پیدا کرده است، گفت: ما تلاش داریم با تقویت خودباوری مردم را به صحنه کارهای میدانی در حوزه اشتغال‌های خرد خانگی بیاوریم.

 

وی  با اشاره به اینکه اهرم  کار ما در این حوزه صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم یار اشتغال‌زا است، ادامه داد: در حال حاضر ۲۶ هزار و ۲۰۰ صندوق با یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر عضو با گردش مالی سه هزار میلیارد تومان تشکیل شده که سال گذشته با فعالیت این صندوق‌ها ۷۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.

 

زهرایی بیان کرد: در سال جاری بسیج سازندگی بر کیفی‌سازی فعالیت صندوق‌های قرض الحسنه تأکید دارد و تمایل ما بر این است که اشتغال به سمت محصولات مزیت‌دار هر منطقه حرکت کند.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به اینکه صندوق‌های قرض‌الحسنه قرارگاه‌های عملیاتی مردم پایه کردن اقتصاد خرد است، تصریح کرد: با کمک مجلس شورای اسلامی از محل تبصره ۱۶ تسهیلات چهار درصد به بسیج اختصاص یافته است که این تسهیلات هدفمند توزیع می‌شود.

 

وی در ادامه افزود: هدف ما کمک به اشتغال در مناطق محروم است که خراسان‌ جنوبی غیر از مرکز استان در واقع جزو مناطق محروم محسوب می‌شود و از این نظر در کمک به صندوق‌های قرض مردم استان محدودیتی وجود ندارد.

 

زهرایی با ورود بسیج به حل مشکل تأمین آب اشاره کرد و گفت: مشکل آب یکی از مسائل اساسی کشور است که بسیج برای اجرای برخی از پروژه‌های آبرسانی که تاکنون مغفول مانده است به کمک دولت آمد و برای آبرسانی شرب به هفت هزار و ۲۰۰ روستا با کمک وزارت نیرو، مجلس و قرار گاه امام حسن (ع) پای کار آمده‌ایم.

 

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور عنوان کرد: برای تأمین آب کشاورزی پنج هزار و ۵۰۰ روستا در پروژه‌هایی چون قنات، کانال کشی نیز صحبت های اولیه انجام شده است اما بسیج سازندگی در پروژه‌های بزرگ و کلان آبرسانی ورود پیدا نمی‌کند چون ماهیت کار  بسیج کار جهادی و مردم پایه است.

کد خبر 1124751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha