پژوهش و فناوری بایستی به یک فرایند تبدیل شود

نظری با بیان اینکه پژوهش و فناوری باید به یک فرآیند تبدیل شود، گفت: نظام دانشگاهی و نظام اجرایی ما با همکاری دوسویه و متقابل، پژوهش‌محور و مسئله‌محور باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « علی نظری» امروز(17آذر) در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر لرستان، اظهار داشت: گرامیداشت پژوهش و فناوری فقط نباید منحصر به عناوین یک هفته در طول سال باشد

 

سرپرست دانشگاه لرستان افزود: بلکه بایستی پژوهش و فناوری، به یک فرایند تبدیل شود و همه ایام سال، نظام دانشگاهی و نظام اجرایی ما با همکاری دوسویه و متقابل، پژوهش‌محور و مسئله‌محور باشند.

 

وی از استاندار لرستان خواست که همه دستگاه‌های اجرایی استان در همه بخش‌ها متناسب با نیازها و ظرفیت‌های استان لرستان، یک همکاری مستمر و پایدار با همه مراکز نخبگانی و علمی استان از جمله دانشگاه لرستان داشته باشند.

 

سرپرست دانشگاه لرستان ادامه داد: براساس آموزه‌های دینی به‌ویژه توصیه‌های حضرت امام علی(ع)، یکی از ابزارهای مهم پیشرفت هر جامعه‌ای این است که دانشمندان و نخبگان آن جامعه، تکریم شوند و در رفع مشکلات جامعه، اثرگذار باشند.

 

نظری افزود: بایستی برای تقویت پژوهش‌ها و تحقیقات کاربردی و حمایت بیشتر از فناوری، آسان‌سازی دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های پژوهش و فناوری را در اولویت کاری قرار داد تا پژوهشگران و فناوران، بیشتر از گذشته ترغیب شوند که با رویکرد حل‌المسائلی و مسئله‌محوری، به پژوهش و تحقیق بپردازند.

 

سرپرست دانشگاه لرستان اظهار کرد: بایستی با استفاده از به‌کارگیری همه ظرفیت‌های علمی و نخبگانی استان لرستان و تقویت گفتگوهای پژوهش‌محور بین مراکز نخبگانی با دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی، به صورت روش‌مند و عالمانه، راهکارهای مختلف علمی و کاربردی را برای رفع مشکلات استان ارائه کرد.

 

نظری، اظهار کرد: علاوه بر موضوعات ذکر شده، بایستی در بخش فرهنگ و ترویج «فرهنگ پژوهش» در جامعه هم تلاش‌ها را افزایش داد تا پژوهش و تحقیق به عنوان یک فرهنگ در همان سطح خانواده و بعد مدرسه و دانشگاه، آموزش داده شود تا روحیه پژوهش‌محوری در جامعه، نهادینه شود.

 

در این آیین مجازی، از علیرضا غیاثوند؛ گروه شیمی، دانشکده علوم پایه،  مسعود صادقی؛ گروه روانشناسی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی.، علی فرمانی؛ گروه برق، الکترونیک، دانشکده فنی و مهندسی، عبدالحسین رضایی‌نژاد؛ گروه باغبانی، دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی، امید دزفولیان؛ گروه پاتوبیولوژی، دانشکده دامپزشکی، رضا سپهوند؛ گروه مدیریت، دانشکده مدیریت و اقتصاد به عنوان پژوهشگران برتر دانشگاه لرستان تجلیل شد.

 

همچنین از میثم صادقی؛ گروه شیمی، دانشکده علوم پایه، فریبرز فتحی‌چگنی؛ گروه مدیریت، دانشکده مدیریت و اقتصاد، عباس حموله علی‌پور؛ گروه برق، الکترونیک، دانشکده فنی و مهندسی دانشجویان مقطع دکترا دانشگاه لرستان به عنوان دانشجویان پژوهشگر برتر در این آیین مجازی، تجلیل شد.

کد خبر 1124756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha