مطالبات پرستاران خوزستان از محل درآمدهای استانی پرداخت شود

خلیلیان بر پیگیری و رفع مشکلات پرستاران تاکید کرد و گفت: باید با ابتکار عمل و بر اساس درآمدهایی که در استان کسب می‌شود، زحمات و مطالبات پرستاران را جبران کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «صادق خلیلیان» امروز (چهارشنبه ۱۷ آذر) در جشن روز پرستار و آیین تجلیل از پرستاران نمونه استان که در تالار شهدای دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد، با تبریک سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، پرستاری را شغلی با اهمیت و تاثیرگذار دانست و اظهار کرد: با توجه به زحمات زیاد کادر بهداشت و درمان، اما بسیاری از زحمات پرستاران، به شکل شایسته منعکس نمی‌شود یا ممکن است دیده نشود و این مساله یکی از مظلومیت‌های شغل پرستاری است.

 

استاندار خوزستان با اشاره به تلاش شبانه‌روزی پرستاران برای بهبود بیماران افزود: پرستاران حتی برای روحیه دادن به بیماران تلاش می‌کنند تا روحیه بیماران تقویت شود زیرا این موضوع در سلامت آنها موثر است.

 

وی با قدردانی از تلاش پرستاران تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم مشکلات و مطالبات پرستاران را پیگیری و پرداخت کنیم؛ البته از اوایل کار، مکاتباتی در این زمینه انجام شد و همچنان پرداخت مطالبات را پیگیری خواهیم کرد.

 

خلیلیان بیان کرد: بر اساس اطلاعاتی که ارائه شده پرداختی‌ها و کارانه پرستاران سطح بالایی ندارد بنابراین باید با ابتکار عمل و بر اساس درآمدهایی که در استان کسب می‌شود، زحمات این افراد را جبران کنیم هر چند جبران زحمات با پرداخت مادی امکان‌پذیر نیست.

 

وی با بیان اینکه نخستین شهید کادر بهداشت و درمان خوزستان نیز پرستار بود ادامه داد: زحمات این قشر در ۲ سال اخیر در زمینه کرونا، در تاریخ مانگار خواهد شد؛ در طول این دو سال، مدافعان سلامت شهدایی تقدیم کردند که به روح پاک آنها درود می‌فرستیم.

 

استاندار خوزستان با اشاره به دلایل کاهش پرداختی‌ها ابراز کرد: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز دلیل کاهش پرداختی‌ها را کاهش درآمدها عنوان کرده که این موضوع را در دستور کار قرار خواهیم داد تا از یک طرف مطالبات و از طرف دیگر سهم پرستاران سازمان‌دهی و بخشی از زحمات این افراد جبران شود.

 

وی یاد آور شد: سختی کار و کمبود امکانات، فشار زیادی به کادر درمان وارد می‌کند و باید این کمبودها جبران شوند که امیدوارم ملت ایران به اهداف عالیه خود برسد و کشور آباد، آزاد و توسعه‌یافته در شأن ملت ایران و انقلاب اسلامی داشته باشیم.

 

کد خبر 1124801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha