دانشگاه علوم پزشکی جیرفت روز پرستار را جشن گرفت 

ظهر امروز ۱۷ آذر ماه در آستانه میلاد با سعادت حضرت زینب (س)، جشن روز پرستار در بیمارستان امام خمینی جیرفت همراه با تجلیل از ۶ پرستار نمونه کشوری و ۳۴ پرستار نمونه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۱۷ آذر ماه در آستانه میلاد با سعادت حضرت زینب (س)، جشن روز پرستار در بیمارستان امام خمینی جیرفت همراه با تجلیل از ۶ پرستار نمونه کشوری و ۳۴ پرستار نمونه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برگزار شد.


«اصغر مکارم» در این جشن، ضمن تبریک روز پرستار، گفت: هرگز فراموش نخواهیم کرد که در روزهای سخت مقابله با کرونا پرستاران جنوب کرمان با حداقل امکانات بیشترین انرژی و تلاش خود را در جهت بزرگترین رسالت حوزه سلامت که نجات جان انسانها گذاشتند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به تجهیز مراکز درمانی منطقه در روزهای شیوع کرونا، افزود: به عنوان خدمتگزاری کوچک در کنار کادر درمان بودیم تا بتوانیم زیرساختهای منطقه را تقویت کنیم و مردم غیر از آلام و درد خود رنجی نداشته باشند.


وی با بیان این مطلب که وضعیت قابل قبول بیماری در حوزه دانشگاه نتیجه زحمات چندین ماهه پرستاران و پزشکان است، تصریح کرد: آرامشی که در منطقه شاهد هستیم، آرامش بعد از یک طوفان بسیار عظیم از شیوع بیماری کرونا است که همه با تمام توان برای نجات جان مردم تلاش کردند.


مکارم خاطرنشان کرد: نتیجه تلاشهای شبانه روزی کادر بهداشت و درمان در جنوب کرمان این شد که به نسبت جمعیت و تعداد بستری کمترین میزان مرگ در کشور را داشتیم و جزو دانشگاههای برتر کشور در این زمینه هستیم.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ابراز کرد: 25 هزار مورد مثبت کرونا گزارش شد که بیش از 18 هزار مورد در آخرین موج بود و برخی روزها تا 700 مورد بستری داشتیم، اما از همه امکانات در کنار تلاش کادر بهداشت و درمان استفاده کردیم.


وی ضمن تشکر از همکاری های بین بخشی در مقابله با کرونا، اظهار کرد: همه کنار ما قرار گرفتند تا با همدلی یک تیم منسجم توانستیم، اپیدمی بزرگ را در منطقه مدیریت کنیم، اقدامات این ایام تمرینی بزرگ بود که به دنیا نشان دهیم وقتی کنار هم باشیم، میتوانیم از حداقل امکانات بیشترین بهره را ببریم.


مکارم در خاتمه تصریح کرد: اصلی ترین عضو تیم سلامت پرستاران و پزشکان با جان خود بازی کردند اما هرگز از بیماری نترسیدند تا جایی که بیش از نیمی از پرستاران حداقل ۲ بار با علائم، درگیر بیماری کرونا شدند و در عین بیماری در کنار بیماران حضور داشتند.

کد خبر 1124808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha