نواقص قانونی حمایت از پرستاران اصلاح شود

شیرانی بابیان اینکه در حوزه قانونگذاری در حوزه پرستاری نواقصی وجود دارد، گفت: برای بهبود وضعیت پرستاران می‌طلبد تا این نواقص برطرف شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «مجید شیرانی» امروز (چهارشنبه ۱۷ آذر) در آیین تجلیل از پرستاران این استان که در سالن ابن‌سینای مجتمع رحمتیه برگزار شد، با بیان اینکه سالهای از تصویب قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری می‌گذرد، اظهار کرد: با این وجود هنوز این قانون به مرحله اجرا نرسیده و می‌طلبد تصمیم‌گیندگان در این خصوص اقدام کنند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: رشته پرستاری یک رشته تخصصی، عملکردی است و با وجود اینکه سال ها است تعرفه گذاری خدمات پرستاری تصویب شده اما تاکنون به مرحله اجرا نرسیده است.

 

شیرانی تصریح کرد: پرستاران در دوران شیوع کرونا مبدع روش‌های درمانی شدند و تلاش بسیاری در حوزه تخصصی حرفه خود داشتند که می‌طلبد در این حوزه اقدامات لازم از سوی سیاستگذاران اعمال شود و قانون تعرفه‌گذاری خدمات اجرایی شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: یک مورد در خصوص وضعیت استخدامی پرستاران است به طوری که در این حوزه هنوز تبعیض وجود دارد.

 

شیرانی تصریح کرد: در حوزه سلامت شایسته نیست کسانی که عملکرد مشابه دارند وضعیت استخدامی متفاوت و دریافتی‌های متفاوت داشته باشند چراکه ممکن است بی‌انگیزگی ایجاد کند و صدمه آن متوجه سلامت مردم شود.

 

به گفته وی، مجریان درجه یک این مسئله را باید حل کنند تا تبعیض در استخدام و دریافتی‌ها برطرف شود.

 

وی با بیان اینکه شیوع کرونا با وجود همه سختی‌هایی که بر جامعه پزشکی و پرستاری ایجاد کرد اما دستاوردهایی هم داشت، خاطرنشان کرد: بار دیگر ارزش جامعه پرستاری و پزشکی مشخص شود و این جایگاه شأنیت دوباره به خود گرفت.

 

شیرانی همچنین به پرستاران استان قول داد تا بخشی از کارانه عقب افتاده پرستاران در هفته آینده پرداخت شود.

 

خاطرنشان می شود: در این آیین تعدادی از پرستاران استان تجلیل شدند.

 

کد خبر 1124818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha