مسئولان پای درد و دل نخبگان بنشینند

حجت الاسلام علوی با بیان اینکه عوامل و موانع خروج نخبگان در کشور باید دقیق و کامل علت یابی شود گفت: مسئولان پای درد و دل نخبگان بنشینند و امکانات لازم و عوامل اشتغال و درآمد را برای آنها فراهم کنند تا بتوانیم شاهد پیشرفت جامعه اسلامی باشیم.

حجت الاسلام سیدمهدی علوی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد تاکیدات رهبری نسبت به خروج جوانان و نخبگان از کشور گفت: تاکید رهبری بر این است که نخبگان از کشور مهاجرت نکنند و مهاجرت را نیز خیانت در حق کشور و ملت عنوان کردند و این امر نشان دهنده اهمیت توجه نگاه رهبری به نخبگان است.

 

امام جمعه شهر ارد با بیان اینکه نخبگان سرمایه انسانی، معنوی و مادی کشور محسوب می شوند، خاطرنشان کرد: اگر این سرمایه ها از دست برود در زمینه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... ضربه بزرگی می خوریم و کشور از این جهت با مشکلات بسیاری مواجه می شود.

 

وی با اشاره به دلایل نخبگان برای خروج و مهاجرت از کشور یادآور شد: باید به این دلایل توجه کنیم و مشکلات آنها را مرتفع کنیم. برخی مشکلات اقتصادی و یا غیر اقتصادی را از عوامل مهاجرت خود می دانند.

 

حجت الاسلام علوی ادامه داد: برخی بیکاری را از عوامل مهاجرت عنوان می کنند. کمی درآمد از دیگر عوامل خروج نخبگان محسوب می شود که می توان با تامین منابع و درآمد مانع این موضوع شد.

 

وی با اشاره به ایجاد امکانات و برخی تسهیلات برای جامعه جوان و نخبه تصریح کرد: اگر امکانات به خوبی جامع و کامل فراهم شود از خروج نخبگان تا حد زیادی جلوگیری می شود. از سوی دیگر شرایط غیر اقتصادی مانند عدم ثبات مسایل سیاسی، نبود نظم از سوی نخبگان مورد نقد قرار می گرفته و از عوامل خروج آنها محسوب می شود.

 

حجت الاسلام علوی گفت: عوامل و موانع خروج نخبگان در کشور باید دقیق و کامل علت یابی شود و مهمترین نکته این است که مسئولان بنشینند و علت یابی کنند تا بدانند متخصصان و جوانان که سرمایه کشور هستند به چه دلیلی علاقه مند به مهاجرت از کشور هستند تا مشکلات سامان یافته و حل شود. مسئولان پای حرف و درددل جوانان و نخبگان بنشینند و امکانات لازم و عوامل اشتغال و درآمد را برای آنها فراهم کنند تا بتوانیم شاهد پیشرفت جامعه اسلامی باشیم.

 

 

کد خبر 1124850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha