برگزاری بیش ۳۰ برنامه پژوهش محور در هفته پژوهش در حوزه‌های علمیه

 معاون پژوهش حوزه‌های علمیه گفت: بیش از ۳۰ برنامه پژوهش محور در هفته پژوهش در حوزه‌های علمیه برگزار می شود. 

به گزارش شبستان قم حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته پژوهش از 20 الی 25 آذر اظهار داشت: شعار این هفته پژوهش و پاسخگویی به نیازهای نظام و جامعه اسلامی و ایام آن نیز مزین به عناوین مختلفی شده است.

 

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه افزود: عناوین این ایام شامل پژوهش، پاسخگویی و پشتیبانی از تولید علوم اسلامی انسانی، پاسخگوئی و کاربردی سازی علوم و هوش مصنوعی و پاسخگیی به نیازهای جامعه جهانی و پژوهش و نقش آفرینی در تبیین بیانیه گام دوم و نقش پژوهشگران و پژوهش و مدارس و مراکز و پژوهشگاههاست.

 

وی با بیان اینکه حوزه باید پاسخگوی نیازها باشد تصریح کرد: بیش از ۳۰ برنامه در این هفته برگزار می‌شود که برگزاری نشست مدیر حوزه‌های علمیه با مسئولان و معاونین مراکز پژوهشی در استان و پژوهشگران و تجلیل از برترین‌هاست.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مقیمی حاجی بیان کرد: در معاونت پژوهش نیز جلسات هماهنگی با مراکز پژوهشی برگزار می‌شود و در سطح کلان موضوعات پژوهشی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به برخی از فعالیت‌ها تصریح کرد: در دوران معاصر با ورود ساختارهای جدید در زمینهٔ پژوهش اقدامات خوبی از سوی معاونت انجام شده و در بخش مدیریت نیز در حوزه ترویج و آموزش مهارت‌های پژوهش ویژه اساتید و طلاب نیز فعالیت‌هایی در دستور کار است.

 

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: همچنین درختواره پژوهش در معاونت پژوهش تدوین شده و در تمامی مدارس علمیه کشور اقدام به برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های پژوهشی کرده‌ایم، ضمن اینکه کانون‌های پژوهش، برنامه‌های مختلفی را اجرایی می‌کنند و برگزاری دوره‌های سالانه ویژه معاونان از دیگر برنامه‌هاست.

 

وی با اشاره به برگزاری جشنواره علامه حلی عنوان کرد: این جشنواره از سوی معاونت پژوهش برای طلاب جوان در سه سطح برگزار می‌شود که عامل مهمی در راستای تشویق طلاب جوان برای ورود به عرصه پژوهش است.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین مقیمی حاجی تصریح کرد: این جشنواره در ۱۳ دوره‌ برگزار و تاکنون ۱۳۰ هزار مقاله، کتاب و پایان‌نامه به جشنواره ارسال‌شده است.

 

وی بیان کرد: همایش کتاب سال حوزه یکی دیگر از برنامه‌ها در عرصه پژوهش است که تاکنون ۲۲ دوره آن برگزارشده و اثار و برکات زیادی دارد و بیش از 20 هزار اثر و پایان نامه ارسال شده و با توجه به وجود ضوابط علمی در این همایش از میان اساتید برجسته و طلاب جوان آثاری برگزیده شده است.

 

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: وجود 500 کتاب خانه در سراسر کشور و به روزرسانی منابع پژوهشی از دیگر ظرفیت های مهم پژوهشی است.

کد خبر 1124854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha