مهارت آموزی عاملی موثر برای دستیابی به اشتغال پایدار است

خدابنده توسعه رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش و مهارت آموزی را عاملی موثر برای دستیابی به اشتغال پایدار توصیف کرد و گفت:خراسان رضوی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ نیز موفق با کسب جایگاه دوم کشور شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «قاسمعلی خدابنده» امروز(۱۷ آذر) در گردهمایی معاونین آموزش متوسطه ادارات آموزش و پرورش سطح استان گفت :۹۱ درصد همکاران فرهنگی و ٨٨ درصد دانش آموزان استان دز اول واکسن خود را در مقابله با بیماری کرونا دریافت نموده اند، امیدواریم با پوشش حداکثری واکسیناسیون دغدغه خانواده ها، همکاران و دانش آموزان برای حضور در کلاس های درسی کاهش یابد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی آمار دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل استان را آمار نسبتا بالایی دانست و تاکید کرد: مدیران مدارس باید به منظور پوشش حداکثری پوشش تحصیلی نسبت به شناسایی و جذب این دانش‌آموزان اهتمام ویژه‌ای را مبذول دارند.

 

خدابنده با بیان اینکه همکاران ما در ایام شیوع ویروس کرونا زحمات مضاعفی را برای جلوگیری از وقفه آموزشی و استمرار فرآیندهای آموزشی و پرورشی دانش آموزان متحمل شدند خاطر نشان کرد: باید برای ترمیم و جبران برخی عقب ماندگی های تحصیلی دانش آموزان تمهیدات لازم اندیشیده شود.

 

وی توسعه رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش و مهارت آموزی را عاملی موثر برای دستیابی به اشتغال پایدار توصیف کرد و افزود: امسال علی رغم شرایط کرونایی موجود دانش آموزان استان توفیقات مطلوبی در جشنواره های نوجوان و جوان خوارزمی، المپیادهای علمی و مسابقات مهارتی هنرجویان داشته اند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضویتصریح کرد: استان خراسان رضوی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ نیز موفق با کسب جایگاه دوم کشور شد، همچنین پنج دانش آموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی در میان برگزیدگان "بیست و سومین جشنواره جوان خوارزمی" حضور دارند.

کد خبر 1124874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha