مشکلات مالی شهرداری‌های گیلان/ منابع پایدار برای شهرداری‌ها تعریف شود

حجت‌الاسلام صفری ملک میان لزوم تعریف منابع پایدار برای شهرداری‌ها را خواستار شد و گفت: شهرداری‌های گیلان با مشکلات مالی شدیدی مواجهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «محمد صفری ملک میان» امروز (چهارشنبه، 17 آذر) در جلسه اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با استاندار گیلان که در سالن الغدیر استانداری برگزار شد اظهار داشت: در حوزه مسئله مدیریت شهری هم به لحاظ تقنینی و هم از جهت لزوم آماده بودن شهرها در بحران‌ها مشکلات زیادی داریم.

 

رئیس مجمع نمایندگان گیلان آمادگی برای مواجهه‌ با بحران‌ها و تجهیز امکانات راهداری را امری لازم و ضروری دانست و عنوان کرد: گیلان از حیث گردشگری جایگاه بسیار ویژه‌ای دارد و در طول ایام سال میزبان مسافران زیادی است بنابراین برای مقابله با انواع بحران‌ها و بهبود زیرساخت‌های آن باید منابع مالی بهتری تعیین شود.

 

صفری تعریف منابع پایدار برای شهرداری‌ها را به ویژه در شرایط کنونی که کشور با تنگناهای مالی و اقتصادی مواجه است، ضروری اعلام کرد و افزود: در حال حاضر شهرداری‌های گیلان با مشکلات مالی شدیدی مواجهند و مطمئنا این امر بر نحوه و میزان ارایه خدمات توسط آن‌ها اثرگذار است.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس با بیان اینکه پیگیری مسئله زباله در گیلان بسیار لازم و ضروری است معرفی چندین پهنه برای دفن بهداشتی زباله و مدیریت پسماند در گیلان را مورد تاکید قرار داد و ابراز داشت: از استاندار گیلان می‌خواهیم برای شرایط نگران کننده گیلان در بحث مدیریت پسماند یک کارگروه تشکیل دهد.

 

«رسول فرخی میکال» نیز در این جلسه گیلان را یکی از استانهایی که بیشترین بحران در آن وجود دارد خواند و اضافه کرد: پسماند یکی از مشکلات عمده گیلان محسوب می‌شود و اگر در دولت خدمتگزار نتوانیم کاری در این حوزه انجام دهیم یک فاجعه انسانی در استان‌های شمالی به ویژه گیلان به وجود می‌آید.

 

نماینده مردم شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در مجلس سیلاب‌های استان گیلان و عدم هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف برای برداشت مصالح را هم از دیگر چالش های گیلان خواند و تصریح کرد: گیلان چندین پروژه در سطح ملی دارد و نبود مصالح باعث شده برخی از این پروژه‌ها در حال تعطیل شدن باشند.    

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس انتخاب محل دفن زباله در نقاط مختلف گیلان را هم از دیگر معضلات استان گیلان ذکر نمود و خاطرنشان کرد: باید به نوعی برای عبور از بحران‌های اشاره شده چاره اندیشی کنیم تا خسارت کمتری متوجه مردم و محیط زیست استان شود. 

کد خبر 1124893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha