لزوم تدوین و ارایه طرح مدیریت جامع پسماند توسط شهرداری ها

جمالی‌نژاد تدوین و ارایه طرح مدیریت جامع پسماند توسط شهرداری ها و تسریع در این امر را خواستار شد و گفت: برای حل معضل پسماند شهرهای شمالی از جمله گیلان که تبدیل به چالش شده است همه باید پای کار باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «مهدی جمالی‌نژاد» امروز (چهارشنبه 17 آذر) در جلسه اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با استاندار گیلان که در سالن الغدیر استانداری برگزار شد اظهار داشت: از اعضای کمیسیون شوراها تشکر می کنم که دلسوزانه موضوعات شهری و روستایی را دنبال می‌کنند.

 

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور پسماند را مهم‌ترین بحث و چالش در کشور از جمله استان گیلان خواند و تصریح کرد: اگر استان‌هایی مانند یزد و اصفهان با مشکل کمبود آب مواجه‌اند ما در استانهای شمالی از جمله گیلان با معضل پسماند مواجهیم.

 

جمالی‌نژاد با بیان اینکه همه باید برای حل معضل پسماند شهرهای شمالی که تبدیل به چالش شده است پای کار بیایند افزود: خوشبختانه  دولت نگاه ویژه ای به این موضوع دارد و اولین بار است که در طول تاریخ قرارگاهی برای ساماندهی پسماند، نوسازی تجهیزات ناوگان حمل و نقل عمومی و امورات شهرداری ها تشکیل می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه در بحث مدیریت پسماند وظایف و تکالیفی برای معاونت ها و دستگاه ها مشخص شده است اضافه کرد: اعتبارات خوبی برای معضل پسماند تخصیص پیدا کرده است به طوری که در یکی دو سال اخیر منابعی که به شهرداری ها برای مدیریت پسماند اختصاص یافته از حیث حجم در ۴۰ سال اخیر بی سابقه بوده است.

 

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تدوین و ارایه طرح مدیریت جامع پسماند توسط شهرداری ها و تسریع در این امر را خواستار شد و عنوان کرد: با آماده شدن این اقدامات روند تخصیص اعتبارات پسماند هم تسریع پیدا می‌کند.

 

جمالی‌نژاد افتتاح زباله سوز نوشهر را مورد توجه قرار داد و با اذعان به اینکه پروژه زباله‌سوز ساری هم پیشرفت فیزیکی خوبی دارد خاطرنشان کرد: امیدواریم در بازه زمانی کوتاهی با تشکیل کارگروه پسماند تا سال آینده یکبار برای همیشه بتوانیم اقدامات خوبی در حوزه مدیریت پسماند انجام دهیم.

کد خبر 1124902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha