آغاز ۴ هزار هکتار زراعت چوب در استان ایلام

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: در راستای مصوبات سفر ریاست محترم جمهوری و هئیت دولت در استان آغاز کاشت ۴ هزار هکتار زراعت چوب در شهرستان دهلران شروع شد.

«رضا احمدی» در گفت و گو با خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: اجرای این طرح مهم در راستای سیاست‌های سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور و از مصوبات سفر ریاست محترم جمهوری و هیئت محترم دولت به استان وتحقق وعده  وزیر جهاد کشاورزی در این سفر است.

 

وی تصریح کرد: بعد از مصوبه هئیت دولت خوشبختانه با برنامه ریزی و تلاش مجموعه همکاران ما در استان برای تهیه نهال بیش از ۴ میلیون اصله نهال در نهالستان های استان  در مرحله تولید وجود دارد.

 

احمدی بیان کرد: با رایزنی‌های که با سازمان جهاد کشاورزی استان انجام شد کشاورزان، بهره برداران،مجریان طرح‌های منابع طبیعی و... را به اطلاع رسانی شد که نشان داد در راستای این طرح همکاری  لازم داشته باشند.

 

مدیرکل منابع طبعی و آبخیزداری استان ایلام تصریح کرد: کار کاشت 4هزار اصله شروع شده و بیشترین سطح این میزان زراعت چوب در شهرستان دهلران است و  برای تحقق این طرح نیز اسامی بهره‌برداران، مجریان با مشخصات زمین  و مختصات آنها مکان مرجع شده و نهال رایگان در بین آنها در حال توزیع است.

 

 احمدی گفت: در مناطق گرمسیر دهلران و مهران از گونها اکالیپتوس استفاده می‌شود و در مناطق سردسیر استان با استفاده از گونه مثل صنوبر که  سریع رشد است استفاه می شود.

 

مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام یادآور شد: استان ایلام به واسطه کشاورزان،  مجریان طرح های مرتعداری، طرح‌های جنگل‌کاری که پیشرو و از همه مهمتر مردم طبیعت دوست که دارد این پتانسیل را دارد که طرح های فراتر از مصوبات  انجام بدهد.

 

وی گفت: در بحث حمایت زراعت چوب برای کشاورزان در گام اول توزیع نهال رایگان مشاوره کارشناسان و پرداخت تسهیلات  است.

 

احمدی خاطرنشان کرد: کسانی که تمایل دارند از تسهیلات بانکی استفاده کنند برای هر هکتار حدود 8میلیون تومان تسهیلات با وقفه باز پرداخت  در استان مهیا شده است.

کد خبر 1124915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha