افزایش بینش سیاسی وظیفه مهم دانشجویان است

کریم‌پور گفت: افزایش بینش سیاسی یکی از وظایف مهم دانشجویان به شمار می‌رود تا بتوانند در کشاکش فتنه‌ها و نقشه‌های استکبار که قطب مقابل اسلام است، کشتی انقلاب را با موفقیت و به درستی هدایت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «احسان کریم‌پور» امروز (چهارشنبه ۱۷ آذر) در آئین گرامیداشت روز دانشجو شهرستان اندیمشک اظهار کرد: یکی از مهمترین مخاطبان بیانیه گام دوم، دانشجویان هستند که بنا به شرایط و نقش بسیار مهم و سازنده‌شان در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در مسائل مختلف جامعه، مورد توجه قرار دارند.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک با بیان اينکه نمی‌توانیم دانشجویی را فقط عبور از یک مقطع تحصیلی به مقطع دیگر ببینم افزود: دانشجو کسی است که در قبال اتفاقاتی که در زمینه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و دیگر موضوعات اطراف وی رخ می‌دهد، ضمن جریان‌سازی، نسبت به این مسائل بی‌تفاوت نباشد.

 

وی اذعان کرد: دانشجویان به عنوان موتور محرک جامعه محسوب می‌شوند که باید نگاه و روحیه آرمان‌خواهی و تحول‌خواهی داشته باشند و با هوشمندی و درک صحیح از مسائل و همچنین اثرگذاری، تحرکات مثبتی را ایجاد کنند.

 

کریم‌پور تصریح کرد: دانشجویان باید هم جویای دانش باشند و هم در کنار ارتقاء علمی و رشد آموزشی و کارآمد بودن، به رشد همه‌جانبه فکری و روحی نیز بپردازند و در عمل نیز اثبات کنند که دانسته‌های خود را به کارگرفته‌اند.

 

وی با تاکید بر ضرورت مسئولیت‌پذیری دانشجویان عنوان کرد: بنا بر فرمايشات مقام معظم رهبری، دانشجویان آینده‌سازان تمدن نوین اسلامی هستند و باید در مباحث علمی و امور سیاسی و فرهنگی پیشرو باشند.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک بیان کرد: افزایش بینش سیاسی یکی از وظایف مهم دانشجویان به شمار می‌رود تا بتوانند در کشاکش فتنه‌ها و نقشه‌های استکبار که قطب مقابل اسلام است، کشتی انقلاب را با موفقیت و به درستی هدایت کنند.

 

وی ادامه داد: امروز استکبار جهانی تمام توان خود را بسیج کرده است تا از لحاظ سیاسی و علمی مانع پیشرفت ما شود و در این راستا هم دست به اقدامات بزدلانه‌ای مانند ترور و به شهادت رساندن دانشمندان هسته‌ای زده اما دشمن باید بداند جوانان و دانشجویان ما انتقام می‌گیرند و مهمترین انتقام دانشجویان، از طریق پیشرفت علمی و تقویت و رشد و بینش سیاسی خواهد بود.

 

کریم‌پور خاطر نشان کرد: اگر دانشجویان در دانشگاه به اصل ما می‌توانیم اعتقاد داشته باشند، در رشد و پررنگ شدن نقش دانشگاه و تأثیر آن در تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی مؤثر خواهند بود.

 

کد خبر 1124940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha