نیازمند حداقل یک‌هزار پرستار دیگر در مراکز درمانی استان هستیم

صفری با بیان این‌که نیازمند حداقل یک‌هزار پرستار دیگر در مراکز درمانی استان هستیم، گفت: طبق استانداردهای بین المللی تعداد کنونی پرستاران در استان و کشور مطابق با جمعیت و مراکز درمانی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «عبدالله صفری» امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت روز پرستار در دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد، اظهار داشت: گروه پرستاری شامل رشته‌های پرستار در تمامی گرایش‌ها از جمله اتاق عمل، هوشبری، بهیاری و فوریت است.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: نزدیک به ۲۵۰ هزار نفر پرستار عضو سازمان پرستاری هستند که از این تعداد ۷۳۳۵ نفر جزو کادر پرستاری استان هستند که ۴ هزار نفر نیز جزو پرستاران حرفه‌ای هستند.

وی با بیان این‌که نیازمند حداقل یک‌هزار پرستار دیگر در مراکز درمانی استان هستیم، گفت: طبق استانداردهای بین المللی تعداد کنونی پرستاران در استان و کشور مطابق با جمعیت و مراکز درمانی نیست.

صفری در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح برنامه‌های هفته پرستار، خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری برنامه‌های هفته‌ی پرستار، تجلیل از تلاش و ایثار مدافعان سلامت در خط مقدم است.

وی افزود: برنامه های متنوعی از جمله حضور در بیت امام جمعه تبریز، برگزاری مراسمات تجلیل از پرستاران در تالار وحدت، برگزاری مراسم تجلیل از پرستاران برگزیده‌ کشوری در تهران، بازدید از بیمارستان‌ها در طول هفته، حضور در منزل پرستاران پیشکسوت، برگزاری تجلیل از برندگان جشنواره‌ فرهنگی و ورزشی پرستاران، از جمله‌ برنامه‌های این هفته است.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به شعار هفته‌ پرستار با عنوان «تامین حقوق مردم به عنوان خط قرمز جامعه پرستاری، ارتقای جامعه پرستاری و رفع موانع پرستاران،» گفت: پرستاران همواره خسته‌ کار هستند و قدردانی از تلاش این عزیزان قابل جبران نیست.

کد خبر 1124945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha