نمایش «جدال در آفرینش» در تبریز به روی صحنه می‌رود

نمایش «جدال در آفرینش» به همت جمعی از جوانان هنرمند شهر تبریز، از ۱۱ دی ماه سال جاری در تالار وحدت دانشگاه تبریز به روی صحنه می‌رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، همزمان با ایام فاطمیه؛ نمایش «جدال در آفرینش» به نویسندگی و کارگردانی یعقوب اکبری و تهیه‌کنندگی مهران صادقی، یازدهم دی ماه امسال در تالار وحدت دانشگاه تبریز به روی صحنه می‌رود.

«یعقوب اکبری» کارگردان این اثر هنری؛ در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این‌که ۶۰ نفر به عنوان بازیگر و عوامل اجرایی در این نمایش همکاری دارند، اظهار داشت: نمایش «جدال در آفرینش» که بر اساس مستندات تاریخی نوشته شده، از قبل از هبوط شیطان تا ظهور امام زمان (عج) و نقش ابلیس در زندگی بشری را به نمایش می گذارد.

 

وی با بیان این‌که مشاور مذهبی نمایش؛ آقای پیمان عباسیان از اساتید فقیه و مبانی حقوق اسلامی دانشگاه است، خاطرنشان کرد: در نظر داریم نمایش «جدال در آفرینش» پس از اجرا در تبریز در استان های دیگر و کشورهای همسایه نیز به اجرا در آید.

اکبری با بیان این‌که نمایش «جدال در آفرینش» نگاه کتفاوتی به  جدال خیر و شر دارد، گفت: هدف اصلی این نمایش آن است که از طریق هنر نشان دهیم، انسان هدفمند آفریده شده و به حال خود رها نشده و شیطان به عنوان دشمن قسم خورده انسان سعی دارد او را آشکارا و پنهان از راه الهی منحرف کند.

همچنین «بهنام محمدی» مشاور تهیه و تولید این نمایش نیز با بیان اینکه حوزه فرهنگ و هنر بستری برای درآمدزایی و فرهنگ سازی در مقوله های اجتماعی است،  خواستار توجه بیشتر متولیان فرهنگی و هنری به این حوزه از فرهنگ شد.

وی با تأکید بر ورود صاحبان صنایع برای حمایت از فعالان فرهنگ و هنر افزود: امروزه با حمایت از چنین برنامه هایی هم شرکت ها می توانند از فرصت به وجود آمده استفاده کنند و هم مسئولان حوزه فرهنگ با ارزآوری از این گذر موجب ایجاد بسترهای مناسب جامعه شوند.

محمدی با بیان این‌که برای آماده سازی نمایش «جدال در آفرینش» حدود ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است، خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم هزینه در حوزه فرهنگ عین سرمایه گذاری است.

همچنین «مهران صادقی» تهیه کننده این نمایش با بیان اینکه «جدال در آفرینش» با تیمی کاربلد و حرفه ای تولید شده است، گفت: این نمایش با تکنیک متفاوت از نمایش های دیگر به اجرا آمده طراحی و اجرا شده است که امید است متولیان فرهنگی نیز از آن حمایت کنند.

 

کد خبر 1124235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha