آذربایجان در حوزه چاپ کشور آغازگر بوده است

فرهنگی گفت: آذربایجان و تبریز در بسیاری از زمینه‌ها به خصوص در حوزه چاپ در کشور آغازگر بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمدحسین فرهنگی»‌ عصر امروز در اختتامیه پانزدهمین جشنواره صنعت چاپ استان اظهار داشت: در تاریخ دنیا دوره رنسانس جزو حوادث مهم تاریخ بشری است و یکی از علل تحول در این دوره اختراع صنعت چاپ و گذار از چاپ دستی و موردی به نسخه‌های چاپی است.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آذربایجان و تبریز در بسیاری از زمینه‌ها به خصوص در حوزه چاپ در کشور آغازگر بوده است، افزود: ما باید سعی کنیم همزمان با توسعه تکنولوژی پیش رفته و حرکتی رو به جلو داشته باشیم.
فرهنگی با اشاره به دگردیسی در حوزه اطلاع‌رسانی به خصوص در فضای مجازی تاکید کرد: هیچ یک از شیوه‌های نوین ارتباطی هنوز نتوانسته‌اند، جایگاه رسانه‌های مکتوب و کتاب را از آن خود کنند.
وی فعالیت اتحادیه‌های چاپ و تشکل‌های صنفی این حوزه را به عنوان نهادهای مدنی واسط یکی از ارکان مهم در توسعه این صنعت دانست و افزود: تشکل‌ها می‌توانند با دسته‌بندی مطالب پراکنده و ارائه آن در چارچوب معین به سیاستگذاران و تصمیم‌سازان زمینه بهبود شرایط فعالیت در این حوزه را فراهم کنند.
 فرهنگی استفاده از ظرفیت‌های صندوق توسعه ملی و صندوق کارآفرینی را برای تامین منابع مالی سرمایه‌گذاران در این حوزه موثر دانست و گفت: ما باید تلاش کنیم تا با تأمین منابع مالی، روان‌سازی دریافت تجهیزات و امکانات و ترخیص از گمرک، مسیر فعالیت فعالان این حوزه را هموار کنیم.
همچنین «مسعود بحریه» نماینده اتحادیه چاپخانه‌داران آذربایجان‌شرقی در این آیین اظهار داشت: اتحادیه چاپخانه‌داران و صنوف تابعه تبریز دارای 175 واحد چاپخانه افست وطیو و فلکسو، 300 واحد تکثیر و خدمات کامپیوتری، 20 واحد صحافی، 65 واحد جعبه‌سازی، 17 واحد لیتوگرافی، 30 واحد مهر و گراور و کلیشه‌سازی و 80 واحد صنوف همگن (شامل کارتن‌سازی، طلاکوبی و خدمات پس از چاپ ) پروانه‌دار است.

کد خبر 1122815

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha