مسابقات مدهامتان بستر مناسبی برای ورود قرآن دوستان به عرصه های رقابت است

معاون قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تبریز گفت: قرآن کریم، نسخه شفابخش بشریت و نورهدایت درظلمت کده دردآور و دهشتناک کنونی است.

«ابراهیم لایقی» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز اظهارکرد: در روایات از پیامبر اکرم (ص) آمده است که مسجد، ظرف ترویج قرآن است، این ظرف را باید همواره با قرآن پر کنیم و از این نعمت خدادادی بهره مند شویم که سعادت همه ما در گرو انس با قرآن است.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: : قرآن کریم، نسخه شفابخش بشریت و نور هدایت در ظلمت کده دردآور و دهشتناک کنونی است.

لایقی با اشاره به این عنوان که «مدهامتان» نام بزرگترین رویداد قرآنی بچه‌های مسجد است،اظهار کرد: مسابقات قرآنی موثرترین و کارآمد ترین کار فرهنگی در تراز جامعه قرآنی است که آثار و برکات آن نه تنها  در زندگی شخصی بلکه جامعه را فرا می گیرد.

وی تصریح کرد: ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد با برپایی مسابقات قرآنی مدهامتان زمینه شکوفایی استعدادهای جوانان را در مساجد و زمینه رقابت سالم را در استان فراهم می کند.

معاون قرآن و عترت با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی، استانی فرهنگی و مذهبی است و نسبت به قرآن اهمیت لازم را دارند؛ گفت: قرآن و مسابقات قرآنی در این استان جایگاه ویژه ای دارد.

لایقی عنوان کرد: این دوره از مسابقات ویژه فعالان فهما و از مهمترین برنامه های طراحی شده در رواق نور سامانه بچه های مسجد است که با برگزاری مرحله استانی تا پایان آذر ماه جاری انجام می گیرد.

وی افزود: پانزدهمین دوره این مسابقات ویژه سه رده در گروه‌های سنی زیر ۷ سال، ۷ تا ۱۶ سال و ۱۶ تا ۳۰ برگزار می‌شود.

لایقی با بیان اینکه قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، مفاهیم، اذان، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ جزء ۳۰، مکبری، قرائت نماز و استعدادیابی رشته های مدنظر از جمله بخش های این مسابقه است، بیان کرد: علاقه مندان برای حضور در این دوره می توانند  به سامانه بچه‌های مسجد به آدرس https://bachehayemasjed.ir  مراجعه کنند.

 

 

 

کد خبر 1122126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha