توسعه اقتصادی بدون توجه به فرهنگ ممکن نیست

آل هاشم با تأکید بر این‌که توسعه اقتصادی بدون توجه به فرهنگ ممکن نیست، گفت: در منظومه فکری مقام معظم رهبری؛ استقلال فرهنگی از استقلال سیاسی و اقتصادی بسیار بالاتر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» در نود و یکمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: در منظومه فکری مقام معظم رهبری؛ استقلال فرهنگی از استقلال سیاسی و اقتصادی بسیار بالاتر است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که توسعه اقتصادی بدون توجه به فرهنگ ممکن نیست، خاطرنشان کرد: هر یک از ما با توجه به جایگاه و مسئولیتی که داریم در برابر فرهنگ عمومی استان خود مسئولیت قانونی، شرعی و اخلاقی داریم.

وی با اشاره به این‌که نباید در هیاهوی مسائل سیاسی و اقتصادی مسئله فرهنگ فراموش شده و یا به حاشیه رانده شود، گفت: مقام معظم رهبری تاکید دارند که بخش فرهنگ مظلوم است و از بخش فرهنگی باید رفع مظلومیت کنیم.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: مسأله توجه به فرهنگ عمومی به قدری اهمیت دارد که رهبر معظم انقلاب در جلسه ای در دیدار مسئولین وزارت ارشاد فرموده اند " اگر وزارت ارشاد، واقعاً جز اصلاح فرهنگ عمومی هیچ کار دیگری نکند، به نظر بنده برای آن کافیست و کار کمی را عهده دار نیست.

آل هاشم با اشاره به نقش بسیار بنیادین فرهنگ عمومی در تنظیم روابط فردی و اجتماعی افراد یک جامعه اظهار داشت: بحران‌های  اقتصادی، سیاسی و اجتماعی یک جامعه در بستر فرهنگ عمومی آن جامعه متولد می شود و ما برای درمان و عبور از این بحران‌ها چاره ای به غیر از سرمایه گذاری سخت افزاری و نرم افزاری در فرهنگ عمومی جامعه نداریم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که فرهنگ لازمه اصلاح ساختارهای غلط است، افزود: بدون اصلاح پایه های فرهنگ عمومی هیچ جامعه ای نمی تواند در برابر بحران های اقتصادی، ‌اجتماعی و سیاسی مختلف استقامت پایداری داشته باشد.

امام جمعه تبریز مقابله با فرهنگ وارداتی مسموم غربی را ضروری دانست و گفت:‌ نمی توانیم نسبت به تبلیغ و گسترش فرهنگ مسموم وارداتی بی تفاوت باشیم، البته این به معنای قطع همکاری فرهنگی با فرهنگ های دیگر نیست.

کد خبر 1121084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha