کتاب «پلورالیسم دینی» در تبریز رونمایی شد

مراسم رونمایی و جشن امضا کتاب «پلورالیسم دینی؛ صراط تا صراط های مستقیم» با حضور نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، مراسم رونمایی و جشن امضا از هفتمین اثر پریناز مهاجرانی اسبلی با عنوان «پلورالیسم دینی؛ صراط تا صراط های مستقیم» با حضور احمدعلیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی به همت انجمن ناشران استان آذربایجان شرقی و جامعه زینب(س) کشور در تالار خاقانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تبریز با حضور جمعی از اساتید خانواده های شهدا و اهالی فرهنگ و رسانه برگزار شد.

«احمد علیرضا بیگی» در این مراسم با اشاره به اینکه باید قدردان فعالان حوزه فرهنگ و هنر استان هستیم، اظهار داشت: این ویژگی مردم آذربایجان است که قدرشناس نخبگان و شخصیت های تاثیرگذار است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از آنجایی که رشته های علوم انسانی برخلاف دیگر رشته های رایج و متداول دانشگاهی خواهان چندانی ندارد، فرهیختگان این عرصه باید مورد حمایت قرار گیرند.

همچنین «میکائیل جمالپور» استاد حوزه و دانشگاه تبریز در این مراسم با اشاره به اینکه نگارنده کتاب از نخستین دانشجویان گروه فلسفه بوده که بنده به عنوان استاد راهنما، در جریان روند نگارش پایان نامه و فعالیت های پژوهشی او بوده ام، گفت: خوشحالم که این پایان نامه به سرنوشت سایر پایان نامه های دانشگاهی دچار نشد و امروز در قالب کتابی در اختیار عموم قرار گرفته است.

وی با اشاره به نوآوری در تالیف کتاب «پلورالیسم دینی؛ صراط تا صراط های مستقیم» گفت: از جنبه های نوآوری این پژوهش باید گفت که علاوه بر بررسی آرا اندیشمندان؛ با تکیه بر نظریات آیت الله جوادی آملی، زندگی مسالمت آمیز و صلح بشری را بررسی کرده تا به یک حقیقت معرفت شناسی در دین نائل شود.

همچنین پریناز مهاجرانی اسبلی، نویسنده این کتاب در سخنانی با اشاره به این‌که تحقیق و پژوهش را از دهه ۸۰ در سازمان زندانها به عنوان آسیب شناس و روزنامه نگار با مصاحبه از زندانیان و محکومین به قتل عمد و جوانان شروع کرده است، گفت: خلاء باورهای دینی و وجود شبهات اعتقادی در جامعه مخاطبان مورد پژوهش؛ انگیزه بنده از تالیف تایج این تحقیق بوده است.

کد خبر 1120625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha