برگزاری اردو نقش موثری در کیفیت برنامه های آموزش و تربیتی  بچه های مسجد دارد

مدیر مسئول کانون مسجد نبی اکرم تبریز گفت: مسجد بهترین پایگاه برای ترویج دین، ارزش های اسلامی و کارکردهای فرهنگی،اعتقادی،تربیتی و پشتوانه سلامت زندگی اجتماعی است.

«صالح رسولی» درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز اظهار کرد: تلاش برای افزایش نشاط  و شور زندگی در بین اعضای کانون از برنامه های مهمی است که در کنار امور فرهنگی و هنری و آموزشی در راستای اهداف تربیتی کانون قرار دارد.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری مسجد نبی اکرم (ص) تبریز گفت: با توجه به فرموده بنیانگذار انقلاب اسلامی مبنی براینکه مساجد سنگرند و با نظر به تغییر رویکرد دشمنان در مبارزه و مقابله با اسلام از طریق جنگ نرم باید مساجد به عنوان سنگرها و پایگاه‌هایی باشند که بتوانند ارزش های دینی و اعتقادی را به آحاد جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان منتقل کنند و آنها را در برابر توطئه های دشمن مصؤن نمایند.

رسولی افزود: برای رشد و تربیت نوجوانان و جوانان و پرورش انسان هایی سالم و سعادتمند و نهادینه کردن ارزش های دینی و اعتقادی ارتباط تنگاتنگ مسجد و خانواده ضروری است و کانون‌ فرهنگی، بسیج،روحانی مسجد باید با ایجاد ارتباط بین خانواده‌ها و تعامل با جوانان در مسجد شرایط محیطی مناسبی برای رشد فکری آنها را فراهم کنند.

وی تصریح کرد:با توجه به اهمیت نقش جوانان در مسائل اجتماعی و پیروزی ها و موفقیت های سیاسی ،اجتماعی آنان در صحنه های مختلف جامعه، باید به روحیات و خصوصیات و شناخت این قشر حساس جامعه توجه خاصی مبذول داشت. ‏

رسولی با بیان اینکه ضمن برگزاری برنامه های فرهنگی مختلف برای مشتاقان و محبان اهل بیت (ع) در توزیع سبدهای معیشتی و بهداشتی خادمین هیئت و کانون پیشگام هستند؛اظهار کرد: این کانون با توجه به حضور جوانان و اعضای پا به کار تمام تلاش خود را در اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و هنری به کار گرفته است و تلاش داریم تا روحیه نشاط و شادی در بین اعضا در کنار توجه به روح حفظ شود.

مدیرمسئول کانون همچنین افزود: بر همین اساس با برنامه ریزی های صورت گرفته یک اردوی تفریحی ،فرهنگی، تربیتی، زیارتی به مدت زمان ۵ روز در مشهد مقدس به همت اعضای کانون و خادمین هیئت روضة العباس (ع) مسجد برگزار شد که ثمرات بسیاری در راستای اهداف فرهنگی تربیتی و مذهبی کانون در پی داشت.

رسولی ادامه داد: این اردوی زیارتی،تربیتی  که با برگزاری کلاس های عقیدتی و تربیتی همراه بود، با رعایت پروتکل های بهداشتی اعضای کانون و جوانان و نوجوانان را میهمان حرم مطهر رضوی و زیارت امام رضا (ع) کرد.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری مسجد نبی اکرم (ص) تبریز خاطرنشان کرد:علاوه بر کمک های مومنانه و بستر سازی برای کمک به خانواده ها و افراد کم بضاعت، برگزاری جلسات هفتگی روضه، آموزش های عقیدتی، مذهبی،برنامه های ورزشی در راستای تبیین آموزه های دینی و منطبق با قرآن و احادیث و روایات با حضور اساتیدی از حوزه و دانشگاه از محورهای اصلی برنامه های هیئت و کانون می باشد.

کد خبر 1118697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha