افزایش سرانه مطالعه در توسعه کشور موثر است

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر نقش افزایش سرانه مطالعه در توسعه و رشد همه جانبه کشور، گفت: تمدن نوین اسلامی نها در سایه افزایش میزان دانایی و آگاهی در جامعه محقق خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل‌هاشم » امروز به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی؛ در دیدار جمعی از کتابداران استان اظهار داشت: نقش افزایش سرانه مطالعه در توسعه و رشد همه جانبه کشور غیر قابل انکار است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: ایجاد و تحکیم بنیان های تمدن نوین اسلامی و پیشرفت و تحولی که مورد نظر مقام رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است؛ تنها در سایه افزایش میزان دانایی و آگاهی در جامعه محقق خواهد شد.

وی افزود: افزایش میزان مطالعه در جامعه منجر به تعالی همه افراد جامعه به قله کمال و ارزش های والای انسانی و اسلامی می شود و در این میان کتاب به عنوان ابزار بیان و انتقال دانش، جایگاه واقعی خود را در جامعه را خواهد یافت.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که پیشرفت های دیجیتالی و گسترش روزافزون شبکه ها و فضاهای مجازی هیچ گاه نمی تواند جای کتاب را بگیرد، گفت: با این حال فعالیت کتابداران کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی در تولید محتوا برای فضای مجازی ضروری است.

آل هاشم افزود: آنچه در مدیریت فضای مجازی به آن نیاز داریم تولید محتوای خوب برای اقشار مختلف جامعه جهت تبیین الگوی زندگی ایرانی اسلامی است تا از این طریق بتوان در مقابل تهدیدات و نفوذ غربی ایستاد.

همچنین در این دیدار مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی به ارایه گزارشی از عملکرد کتابخانه های عمومی در دوران  کرونا پرداخت.

کد خبر 1116571

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha