برگزاری جشن میلاد امام حسن عسگری در کانون فاطمة الزهرا تبریز

همزمان با فرارسیدن میلاد امام حسن عسگری(ع) مراسم جشن با شکوهی به همت بانوان فعال کانون فرهنگی هنری فاطمة الزهرا (س) برگزارشد.

«سیداحمد موسوی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز ضمن تبریک فرارسیدن روز هشتم ربیع‌الثانی سالروز میلاد امام حسن عسگری(ع) اظهار کرد: به همین مناسبت مراسم جشنی با حضور بانوان کانون و مسجد در محل کانون برگزار شد.

مسئول فرهنگی کانون فرهنگی هنری فاطمة الزهرا شهرک ارم تبریز گفت:امام عسگری(ع) برای حفظ نهضت اسلامی و ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) از روش های مختلفی استفاده می کرد. آن حضرت چون در عصر حاکمیت مستبدترین سلاطین عباسی زندگی می کرد و از خطرات بزرگ نسبت به مذهب شیعه و پیروان آن آگاه بود، همواره پیروان خود را به رعایت اصل قرآنی تقیه سفارش می نمود.

موسوی با بیان اینکه حضور جوانان و نوجوانان در این جشن جلوه خاصی به این مراسم بخشید،افزود: حجت الاسلام بهربیگی طی سخنانی در مورد شخصیت امام حسن عسکری (ع) شرکت کنندگان به ویژه جوانان را با زندگی این امام همام آشنا کردند.

وی با اشاره به اینکه حرکت در مسیر اهل بیت(ع)، برابر با عمل به آموزه‌های دینی، قرآنی و نبوی است،اظهارکرد:قرائت قرآن، برگزاری مسابقه و مدیحه‌ سرایی، تقدیر از قاریان و ممتازان قرآنی ،پخش سرود، پخش شیرینی و شربت را از دیگر برنامه ‌های اجرایی در این جشن با شکوه میلاد امام حسن عسگری (ع) در مسجد برشمرد.

مسئول فرهنگی کانون فرهنگی هنری فاطمة الزهرا (س) خاطرنشان کرد: باید سیره و سبک زندگی بزرگان دین را  برای بهره برداری از معارف اهل بیت (ع) الگوی خود قرار دهیم.

گفتنی است با توجه به شرایط کرونا این جشن با رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک  و به همت بانوان فعال کانون فرهنگی هنری برگزار شد.

کد خبر 1115816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha