۴۸۰ کلاس درس کانکسی در آذربایجان‌شرقی وجود دارد

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان شرقی با بیان این‌که هم اکنون ۶ هزار متر مربع فضای فیزیکی و ۲۴ هزار کلاس درس وجود دارد، گفت: ۴۸۰ کلاس درس کانکسی در استان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «پیام صدقی» امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به ارایه گزارشی از اقدامات این مرکز در زمینه نوسازی، تعمیر و تجهیز مدارس استان پرداخت و اظهار داشت: هر گونه کار عمرانی در وزارت آموزش و پرورش بر عهده این سازمان است.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان شرقی با بیان این‌که هم اکنون ۶ هزار متر مربع فضای فیزیکی و ۲۴  هزار کلاس درس وجود دارد، خاطرنشان کرد: ۳۵ درصد مدارس استان نیازمند تخریب، بازسازی و‌ مقاوم‌سازی است. 

وی با بیان این‌که تخریب و بازسازی مداری شهری و روستایی با اولویت و سنجش شاخص‌هایی  از جمله عمر مفید، تحولات جمعیتی، شهری و‌ روستایی و غیره صورت می گیرد، افزود: ۴۸۰ کلاس درس کانکسی وجود دارد که در سال‌های قبل بیش از ۷۰۰ کلاس درسی کانکسی وجود داشت. 

صدقی با تاکید بر اینکه برای مدارس بالای ۱۵ دانش‌آموز در کانکس از مدارس درجا ساز استفاده می‌کنیم، افزود: در حال حاضر حدود ۳۶۰ کلاس درس مدرسه سنگی وجود دارد که تعدادی قابل استفاده و تعدادی غیرقابل استفاده است. 

مدیرکل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس استان سرانه فضای آموزشی برای هر دانش‌آموز در استان را ۵.۷ متر مربع اعلام کرد و گفت: میزان ایده‌آل در کشور ۸ مترمربع است؛ با این توضیح که در شهر تبریز؛ ناحیه یک و ناحیه ۵ سرانه فضا کمتر است. 

صدقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که اعتبارات عمرانی سازمان از دو محل دولتی و خیرین تامین می شود، گفت: تا پایان سال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش خواهیم داد که البته این تعداد تا آخر مهرماه تحویل داده شده است. 

مدیرکل نوسازی مدارس استان، گفت: طبق بررسی ها بیش از ۸۰ درصد مدارس استان در محل مناسب ساخته شده است به طوریکه برای این موضوع برخی محدودیت‌ها از جمله عدم ساخت مدارس در  جوار گورستان‌ها، پمپ بنزین‌ها، لوله‌های گازی و‌ نفتی و غیره تعیین شده است. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1116561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha