موضوع گران بودن کتاب را قبول ندارم

ناظمی گفت: کتاب، گران نیست؛ چراکه قیمت یک کتاب عمومی حتی از قیمت یک پیتزا هم کمتر است. البته دانایی هزینه می‌خواهد و اگر می‌خواهیم بر علم خود بیفزاییم باید هزینه کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «سیدقاسم ناظمی» در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح ویژه برامه های هفته کتاب در استان آذربایجان شرقی پرداخت و اظهار داشت: سومین دوره کتاب سال آذربایجان شرقی در هفته کتاب برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی موضوع گران بودن کتاب را رد کرد و گفت: کتاب، گران نیست بلکه قیمت یک کتاب عمومی حتی از قیمت یک پیتزا هم کمتر است. البته دانایی هزینه می‌خواهد و اگر می‌خواهیم بر علم خود بیفزاییم باید هزینه کنیم.

وی ادامه داد: برای آشنایی نسل جدید با کتاب باید رویدادهای فرهنگی در جامعه زیاد شود، برنامه های هفته کتاب نیز بهانه ای برای ترغیب عموم برای مطالعه و حرکت به سمت دانایی است.

ناظمی خاطرنشان کرد: انس با کتاب در تعمیق مفاهیم معنوی، انسانی و علمی تاثیر به سزایی دارد و رسانه های جمعی باید امکان و فرصت لازم را فراهم کنند تا مخاطبان آن ها حداقل با نویسندگان و تازه های نشر بیشتر آشنا شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت کتابفروشی های شهر اظهار داشت: تعداد کتابفروشی‌ها و کیفیت ارائه خدمات آن ها در تبریز نسبت به یک دهه گذشته در حال افزایش بوده که این امر ناشی از تحول در حوزه اقتصاد کتاب است.

وی گفت: آذربایجان شرقی در حوزه نشر کتاب نیز از جایگاه مطلوبی در سطح کشور برخوردار است اما علاوه بر کمیت باید در عرصه کیفیت نیز به این حوزه توجه شود؛ اعتقاد دارم وظیفه مغفول مانده در حوزه کتاب، جریان ارتباط‌های دوسویه است.

ناظمی با اشاره به افزایش تعداد خوانندگان کتاب در استان، اظهار کرد: علی رغم تعطیلی کتابخانه‌های عمومی در ایام شیوع کرونا فروش کتاب افزایش یافته و بر اساس آمارها، این وضعیت سیر صعودی داشته است.

وی با اشاره به برگزاری طرح‌های مختلف کتاب در استان، ادامه داد: مهمترین این طرح‌ها که از سال ۹۴ آغاز شده است، طرح فصلی کتاب با ارائه تخفیف ۲۰ درصدی خرید کتاب است که دوره نوزدهم آن از روز شنبه به مدت یک هفته در استان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: از آغاز سال ۱۴۰۰ تاکنون حدود دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان فروش کتاب در طرح فصلی کتاب داشتیم که ۵۳۰ میلیون تومان اعتبار از سوی وزارتخانه تخصیص یافته است.

ناظمی در پایان گفت: در مجموع سال ۹۹ نیز اعتبار ۶۵۰ میلیون تومانی به این طرح تخصیص یافته و فروش کتاب به مبلغ سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان انجام گرفته بود.

کد خبر 1116793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha