تکمیل فازهای مختلف موزه دفاع مقدس تبریز ضرورت دارد

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تأکید بر مستندسازی دوران پرافتخار هشت سال دفاع مقدس گفت: تکمیل فازهای مختلف موزه دفاع مقدس تبریز ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» امروز در آئین تکریم و معارفه مدرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی اظهار داشت: خاطرات نسل افتخار آفرین فرماندهان دفاع مقدس باید جمع آوری ضبط و ثبت شود تا به جوانان و نسل کنونی منتقل شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که حقایق ناگفته جنگ تحمیلی باید گفته شود، خاطرنشان کرد: اننشار کتب، برگزاری یادواره ها و بهره مندی از فضای مجازی برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس ضروری است.

وی با تأکید بر مستندسازی دوران پرافتخار هشت سال دفاع مقدس گفت: نگرش  مبتکرانه و جدید در بنیاد حفظ آثار طی چند سال اخیر رو به رشد بوده است، اما انتظار داریم  فازهای مختلف موزه دفاع مقدس تبریز هر چه سریع تر تکمیل شود.

آل هاشم با ـأکید بر پرهیز از نگاه های جناحی در بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس ضرورت دارد، گفت: تدوین آثار ادبی، آثار رسانه‌ای، فضای مجازی، کتاب و خاطرات پیشکسوتان دفاع مقدس، ساخت موزه ها و یادمان شهدا و دفاع مقدس و کاروان های راهیان نور، نیاز به توجه ویژه دارد.

همچنین «عابدین خرم» استاندار آذربایجان شرقی در سخنانی اظهار داشت: جایگاه و شأن آذربایجان شرقی هنوز ادا نشده و با وجود ۱۰ هزار شهید در این استان باید فعالیت های گسترده فرهنگی برای ادای این دین انجام شود.

وی تاکید کرد: لازم است روایت های دفاع مقدس و خاطرات مربوط به فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس به صورت کامل ثبت و به جامعه و به جوانان منتقل شود؛ در حقیقت اعتلای فرهنگی هشت سال دفاع مقدس یک تکلیف است که باید به آن عمل شود و اکنون این تکلیف و وظیفه سنگین تر شده است.

کد خبر 1117667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha