تعداد کتابفروشی‌های استان طی سال های گذشته افزایش یافته است

ناظمی گفت: در طول چندسال گذشته شاهد افزایش تعداد کتابفروشی‌های شهر تبریز و دیگر شهرهای استان آذربایجان شرقی بود ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «سیدقاسم ناظمی» در آیین اختتامیه سومین جشنواره کتاب سال آذربایجان شرقی که با حضور نویسندگان، اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان در تبریز همراه بود، اظهار داشت: سطح مطالعه در کشور ما با آن مطلوباتی که مد نظر فرهنگ انقلاب بوده است فاصله فاحش دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: متأسفانه تیراژ کتاب‌های منتشر شده نیز به شدت در وضعیت نامطلوبی قرار دارد و همین تیراژ نشانگر آن است که مخاطبان چقدر از کتاب فاصله گرفته‌اند.

وی با انتقاد از پدیده کتاب‌سازی در کشور ادامه داد: کتاب‌سازی در کشور هم ناشران تخصصی و ناشرانی که با تلاش ذاتی و عشق درونی به این فضا وارد شده‌اند را اذیت می‌کند و هم این که باعث شده نویسندگان ما نتوانند از این فضای کسب و کار فرهنگی بهره کافی ببرند.

ناظمی یادآور شد: تیراژ حق التالیف کتاب ها در کشورهای پیرامونی ما با آن چیزی که در جامعه ما رایج است؛ فاصله زیادی دارد و همین باعث شده که فرهنگ نوشتن در کشور ما دستخوش مشکلاتی شود.

وی تصریح کرد: امروزه جریان تولید کتاب و فکر با موانعی دست به گریبان است که باید برای این‌ها نظام قانون‌گذاری و نهادهای مربوط آستین بالا بزنند و مشکلات را حل کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در عین حال با اشاره به رونق کار کتابفروشی در استان گفت: طی سال های گذشته در تبریز و آذربایجان شرقی بر تعداد کتابفروشی‌ها افزوده شده است و این خبر بسیار ارزشمندی برای شهری است که در دو دهه گذشته به سمتی حرکت می‌کرد که معدود کتاب فروشی‌هایش را هم از دست می‌داد.

گفتنی است، در پایان این مراسم از مؤلفان پنج کتاب برگزیده جشنواره تجلیل بعمل آمد.

کد خبر 1118526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha