تاریخ دفاع مقدس مکتوب و ماندگار شود

ناظمی گفت: اگر حقایق و تاریخ دفاع مقدس بازگو نشود؛ آن دوران پرافتخار به بوته فراموشی سپرده خواهد شد و موجب تحلیل نادرست آیندگان از این واقعه عظیم تاریخی خواهد شد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز،‌ «سیدقاسم ناظمی» در نشست فرهنگی با محوریت کتاب «شدم راننده جنگ» که در کتابخانه مرکزی تبریز برگزار شد، اظهار داشت: اگر امروز در مکتوب کردن تاریخ دفاع مقدس و انقلاب اسلامی کوتاهی کنیم شاید روایت آیندگان متفاوت از حقیقت باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: دوران دفاع مقدس گنجینه‌ای عظیم از تجربیات ارزشمند است و جمعی از یادگاران این دوران که نفس به نفس با شهدا و در کنار آنان بودند و حالات عرفانی و متعالی روحی شهدا را از نزدیک مشاهده کرده‌اند هنوز در میان ما زندگی می‌کنند و باید از این فرصت مغتنم برای مکتوب کردن تاریخ دفاع مقدس بهره گیریم.

وی افزود: ما زمانی می‌توانیم این گنجینه عظیم تجربیات و دستاوردهای دوران دفاع مقدس را به نسل‌های آتی منتقل کنیم که این خاطرات مکتوب شوند. با درگذشت رزمندگان دوران دفاع مقدس آنچه که در سینه این بزرگان بود اگر بازگو نشود به بوته فراموشی سپرده خواهد شد و موجب تحلیل نادرست آیندگان از این واقعه عظیم تاریخی خواهد شد .

ناظمی گفت: اگر تاریخ متعالی دفاع مقدس به طور صحیح روایت نشود ما در برابر آیندگان مسئول خواهیم بود و این درک صحیح از این رسالت عظیم است که ما را بر آن می دارد تا این روایت ها را مکتوب کرده و به نسل های آتی منتقل سازیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به برخی کوتاهی های تاریخی در تاریخ نگاری اتفاقات بزرگ  در گذشته اشاره کرد و گفت: این اشتباه نباید تکرار شود و کتابهایی با محوریت خاطرات دوران دفاع مقدس و انقلاب ولو به شمارگان کم اما باید تولید شده و در کتابخانه‌ها قرار بگیرند تا تحریفی در تحلیل آیندگان نسبت به این واقعه صورت  نگیرد.

گفتنی است، کتاب «شدم راننده جنگ» خاطرات زنده یاد «علی دانشور» است که به قلم توانای «رضا قلیزاده علیار» به زیور طبع آراسته شده است.

کد خبر 1122256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha