مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت مهدی ایمانی در قم برگزار شد

مراسم سالگرد شهادت شهید مدافع حرم مهدی ایمانی فردویی در حسینیه فاطمیون قم برگزار شد.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، مراسم بزرگداشت سالروز میلاد حضرت زینب(س)  و چهارمین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم مهدی ایمانی فردویی شب گذشته(چهارشنبه ۱۷آذر) در حسینیه هیات فاطمیون قم برگزار شد.

 

در این مراسم که در جوار مزار سه شهید گمنام دفاع مقدس بوستان کودک برگزار شد، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی در سخنانی به بیان فضایل و مناقب شهید و شهدای مدافع حرم پرداخت.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آیات و روایات دفاع از دین را وظیفه همه مردم عنوان کرد و گفت: خداوند می فرماید همه باید از دین دفاع کنند و اگر مدافعانی نباشند نه تنها مسجد بلکه کلیسا و صومعه ای باقی نمی ماند.

 

حجت‌الاسلام رفیعی با تاکید بر اینکه دفاع از دین، تنها دفاع از اسلام و حرم های شیعیان نیست، بلکه دفاع از یاد خدا و هر مکان مقدس است افزود: اگر مدافع دین نباشد فساد بر روی زمین گسترش پیدا می کند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: دفاع از دین فقط ایثار جان نیست و گاهی با قلم، مال و حتی زبان می توان از دین دفاع کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی شهادت را برترین و باارزش ترین راه دفاع از دین بیان کرد و افزود: دشمنان دین باید بدانند که خواب های آشفته آنان هیچ گاه و از هیچ راهی تعبیر نخواهد شد.

 

وی افزود: خداوند وعده داده است که اولین قطره خون شهید که بر زمین می ریزد همه گناهانش بخشیده می شود.

 

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه (ص) تصریح کرد: خانواده شهدا به ویژه خانواده شهید فخری زاده، ایمانی و شهدای هسته ای بدانند که مردم ما هیچ گاه این ایثارگری ها را فراموش نخواهند کرد و قدردان آنان هستند.

 

شهید مهدی ایمانی فردویی متولد هشتم خرداد سال ۶۲ در قم و از خادمان حرم حضرت معصومه (س) بود که در تاریخ ۲۱ آذرماه سال ۱۳۹۶ در حما سوریه به شهادت رسید و در یکی از حجره‌های صحن امام رضا (ع) حرم کریمه اهل بیت (س) به خاک سپرده شد.

کد خبر 1124955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha