مسجد بهترین مکان برای ترویج فرهنگ قرآنی است

حجت الاسلام کشیری با بیان اینکه بهترین مکان برای ترویج فرهنگ قرآنی مسجد است، گفت: با استفاده از ترویج قرآن و مساجد می‌توان بهترین نیروهای انقلابی را تربیت کرد.

حجت الاسلام «رضا کشیری» همزمان با برگزاری پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: مسابقات قرآنی همراه با اهدای جوایز خوب توسط امام جماعت مساجد و قاری خوب قرآن می‌تواند در تربیت نسل نوجوان و جوان اثرات مطلوبی را داشته باشد.

 

امام جمعه مینودشت با بیان اینکه بهترین مکان برای ترویج فرهنگ قرآنی مسجد است، افزود: با استفاده از ترویج قرآن و مساجد می‌توان بهترین نیروهای انقلابی را تربیت کرد.

 

وی ادامه داد: ترویج قرآن به خصوص در مساجد برای تمام اقشار به ویژه جوانان بسیار مهم و راه‌گشا است.

 

حجت الاسلام کشیری با اشاره به نقش مساجد در برطرف کردن مهجوریت قرآن، گفت: با دایر کردن مسابقات قرآنی مانند قرائت، ترتیل، محافل انس با قرآن و دعوت از قراء معروف، اطلاعات قرآنی، تجوید، روانخوانی و برگزاری تواشیح در گروه های سنی نوجوانان و جوانان و اهدای جوایز نفیس در مساجد می توان قرآن را از مهجوریت خارج کرد.

 

وی افزود: برگزاری مسابقات قرآنی در سطح مساجد همراه با جوایزی از جمله اردوهای زیارتی به مشهدمقدس یا قم برای شرکت‌کنندگان و به ویژه جوانان و همچنین اهدای جوایز نفیس در تربیت انسانی ولایت‌مدار بسیار موثر است، زیرا  مساجد محل بروز استعدادهای جوانان و نوجوانان و همچنین سایر علاقه‌مندان می باشد و از طرفی رسول خدا(ص) قرآن و عترت را پناهگاه امت اسلام دانستند.

 

کد خبر 1124975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha