برگزاری جشنواره جهانی استکبارستیزی رسام به میزبانی خوزستان/ بیش از ۸۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال شده است

سردار مرادحاجتی گفت: جشنواره رسام اولین جشنواره بین المللی بوده که به موضوع استکبارستیزی می‌پردازد و این جرأت را به همه هنرمندان می‌دهد تا آثار خود را با هر دین، نژاد و ملیتی با موضوع استکبارستیزی خلق کنند.

«سردار عبدالرضا مرادحاجتی» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: جشنواره رسام اولین جشنواره بین المللی بوده که به موضوع استکبارستیزی می‌پردازد و این جرأت را به همه هنرمندان می‌دهد تا آثار خود را با هر دین، نژاد و ملیتی با  موضوع استکبارستیزی خلق کنند. 

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان با بیان اینکه این جشنواره ۲۹ دی‌ماه به میزبانی منطقه آزاد اروند در آبادان و خرمشهر برگزار می‌شود افزود: به دنبال این هستیم که آثار فاخری از این جشنواره خارج و سال آینده نیز بخش موبایلی این جشنواره را فعال کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه جشنواره رسام در رشته‌های مستند، فیلم داستانی، پویانمایی، نماهنگ، تله فیلم، فیلم کوتاه ۱۸۰ ثانیه‌ای و فیلمنامه برگزار می‌شود اضافه کرد: ۵۴۲ اثر در بخش داخلی این جشنواره به دبیرخانه ارسال شده که هیئت داوران کار خود را در زمینه داوری آنها آغاز کرده‌اند و در روزهای آینده نتیجه اولیه آثار و نام هنرمندان منتشر خواهد شد. 

 

سردار مرادحاجتی با بیان اینکه این جشنواره رخداد بزرگی بوده و خوزستان تنها متولی آن است تصریح کرد: از نکات قابل توجه این است که در  سال گذشته از کشورهای  آمریکا و عربستان نیز آثاری در جشنواره حضور داشتند.

 

وی در خصوص گروه داوری این جشنواره عنوان کرد: کرد: طالب دماوندی، علی حیاتی، سید مرتضی سبزقبا، مهدی طرفی، مهدی کیخائی، محمدرضا نجفی و مهسا طیب داوران این جشنواره هستند و آثار پس از داوری در خوزستان بار دیگر برای بازبینی به تهران ارسال می‌شود.

 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان یاد آور شد: تاکنون ۱۷۶ مستند، ۱۱۲ فیلم داستانی، ۳۱ پویانمایی، ۷۳ نماهنگ، ۱۲۳ فیلم کوتاه ۱۸۰ ثانیه‌ای، ۱۲۷ فیلمنامه به دبیرخانه رسیده که توسط هفت داور خوزستانی قضاوت می‌شوند.

 

کد خبر 1125000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha