باید به آینده بنگاه اقتصادی در توافق واگذاری‌ها توجه کنیم

قربانزاده با بیان اینکه در توافق واگذاری‌ها باید به آینده بنگاه اقتصادی توجه کنیم، گفت: نحوه واگذاری، بهره وری و ... باید آسیب شناسی شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، حسین قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی شب گذشته (چهارشنبه 17 آذر) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما درباره ضرورت اصلاح قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ با بیان اینکه در توافقات اولیه واگذاری‌ها، باید بلند مدت مدیریت شود، گفت: اگر به دوردست توجه نشود؛ جامعه و خود دولت با مشکل مواجه خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه در توافق واگذاری‌ها باید به آینده بنگاه اقتصادی توجه کنیم، گفت: نحوه واگذاری، بهره وری و ... باید آسیب شناسی شود.

 

قربانزاده با اشاره به اینکه با نگاه به آینده شکل واگذاری‌ها متفاوت و مدیریت شده خواهد بود، افزود: نباید به خصوصی سازی به شکل جزیره‌ای نگاه کنیم؛ خصوصی سازی با دیگر مسائل اقتصادی زنجیروار متصل است.

 

رئیس سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه خصوصی سازی یک غایت آرمانی نیست؛ بلکه هدفی برای کیفیت حکمرانی دولت است، با اشاره به موفق نشدن برخی واگذاری‌ها از جمله هپکو افزود: واگذاری‌ها به مقدماتی نیاز دارد اگر آن‌ها مد نظر نباشد بنگاه اقتصادی با سر به زمین می‌خورد.

 

وی با بیان اینکه قیمت شرکت با قیمت زمین متفاوت است، گفت: ارزیابی و قیمت گذاری‌ها باید خوب سنجش شود و در افق ملی و بالاتر دیده شود.

 

قربانزاده با اشاره به اینکه پیش نویس "اصلاحیه قانون اجرای سیاست‌های اصل۴۴" تقدیم کمیسیون اقتصادی دولت شده است، گفت: امیدوارم این پیش نویس به سرعت بررسی و در اختیار مجلس گذاشته شود.

کد خبر 1125020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha