اولین گردهمایی و افتتاح هیئات خدام الرضا علیه السلام شهرستان ورامین برگزار شد

اولین گردهمایی و افتتاح هیئات خدام الرضا علیه السلام شهرستان ورامین با حضور خادم یاران رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران، در آستانه میلاد حضرت زینب سلام الله علیها اولین گردهمایی و افتتاح هیئات خدام الرضا علیه السلام شهرستان ورامین در حسینیه شهدای گمنام ورامین برگزار شد.
در این مراسم که با حضور امام جمعه موقت ورامین، مسئول کانون خادم یاران رضوی ورامین و آحاد مردم برگزار شد، از هیئات خدام الرضا علیه السلام شهرستان ورامین طی آیینی رونمایی شد.
سید یدالله حسینی مسئول کانون خادم یاران رضوی شهرستان ورامین در این خصوص گفت:در چهارشنبه امام رضایی آیین رونمایی از اولین هیئات خدام الرضا(ع) و در آستانه سالروز میلاد حضرت زینب (س) تشکیل شده است.
وی افزود: هدف از تشکیل این هیئات برابر دستورالعمل ارسالی انتقال معارف معرفتی به خادمیاران و متخلق شدن به اخلاق وادب رضوی وگسترش فرهنگ مهربانی و رضوی است که می‌بایست هرماه یا هر سه ماه یکبار تشکیل شود و حضور خادمیاران جزو فعالیت خادمی ثبت و لحاظ می‌شودکه انتظار است که خادمیاران محترم در تمام برنامه های هیئات حضور فعالانه داشته باشند.


حجت الاسلام  علیرضا خوشی خوانساری در این مراسم و در جمع باشکوه خادمیاران رضوی ورامین گفت: قرآن کریم در سوره زمر خسارت در وجود را یک غفلت می داند، در حالیکه بعضی ها حاصل وجود خود را نیازهای و ضرورت های زندگی می دانند در حالیکه قرآن کریم خسارت را تعلق داشتن به دنیا و غفلت از تقوی الهی و اقبال به دنیا پرستی می داند.
وی با تقدیر از خانواده مرحوم اصفهانی که گذشت از قاتل مقتول خود را به خاطر امام رضا (ع) انجام داده اند، اظهار داشت: اینکه خانواده ای بخاطر خدا و ائمه اطهار علیهم السلام از حق قانونی خود که قصاص بوده است بگذرد، این ارزشمند است، و این وجود وقف حضرات معصومین(ع) است.
حجت الاسلام خوشی خوانساری افزود: بعضی ها شهرت خود را در ثروت، قدرت و شهرت های آنچنانی می دانند اما بزرگان در محضر خدا بودن و حرکت در مسیر اهل بیت (ع) را برای خود بزرگی می دانستند.
وی خدمت در جوار و آستان امام رضا (ع) را بهترین موهبت برای ما ایرانی ها دانست و تصریح کرد: امام رضا علیه السلام شما خادمین را به قله صعود داده است و بدانیم آرامش و عزت در محضر ایشان بودن است که نصیب شما گشته است، مردم عادی هر وقت شما را می بینند بوی آستان مقدس حضرت امام رضا (ع) استشمام می کنند و شما ادامه دهنده زنجیره خدام الرضا (ع) در طول تاریخ  هستید.
لازم به ذکر است، در این مراسم از خانواده مرحوم اصفهانی که گذشت از قصاص قاتل مقتول خود را به خاطر امام رضا (ع) انجام داده بودند و اعضای هیئت صالحه کانون خادم یاران رضوی شهرستان ورامین توسط مسئولین آستان قدس رضوی تقدیر بعمل آمد.

کد خبر 1125051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha