نوای دوتار، چراغ دومین جشنواره استانی موسیقی مقامی را روشن کرد

رقابت هنرمندان شرکت کننده در دومین جشنواره استانی موسیقی مقامی «تارآوا» صبح امروز در مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد آغاز شد.

«ابوالحسن حیدری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: دومین جشنواره استانی موسیقی مقامی «تارآوا» صبح امروز پنج شنبه هجدهم آذرماه با رقابت 63 تک نواز و هفت گروه راه یافته به مرحله نهایی، در مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد آغاز شد.

 

معاون امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه با اعلام فراخوان این جشنواره 177 اثر به دبیرخانه دومین جشنواره موسیقی «تارآوا» رسید، اظهارکرد: پس از ارزیابی اولیه 63 تک نواز و هفت گروه به مرحله نهایی راه یافتند که امروز هنرمندان  در بخش تک نوازی در سه رده سنی زیر 20 سال، 20 تا 30 سال و 30 سال به بالا، گروه نوازی و بخش ویژه تکنوازی همراه با آواز (بخشی گری) رقابت می کنند.

 

حیدری بیان کرد: «مجید قیطاقی»، «روشن گل افروز»، «عظیم رستمی»، «هاشم شجاعی»، «محمد حسن پور» و «جعفر بهرامی»  آثار راه یافته به این دوره از جشنواره استانی را داوری می کنند.

 

معاون امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی به برگزاری آئین اختتامیه دومین جشنواره استانی موسیقی مقامی هم اشاره کرد و گفت: این جشنواره امشب ساعت 18، با معرفی برگزیدگان بخش های مختلف در مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد به کار خود پایان می دهد.

 

وی به تجلیل از 14 پیشکسوت موسیقی مقامی خراسان شمالی در آئین اختتامیه و در راستای پاسداشت سال ها تلاش در حفظ این موسیقی کهن و انتقال آن به نسل آینده هم اشاره کرد و افزود: «حسین ولی نژاد» از شیروان، «عیسی قلی پور»، «محمد دهقان»، «مهدی گوهری» و «نقی نیری» از بجنورد و «حسین عزیزی» از مانه و سملقان در زمره تقدیرشوندگان هستند.

 

وی گفت: «حشمت رهنما» و «جعفر بهرامی» از اسفراین، «قاقا زرندی» از جرگلان، «آنا مراد رستگاری» از راز و جرگلان،« محمد یگانه» از قوچان، «رجبعلی اسلامی» از شیروان، خانواده مرحوم «برات مقیمی» و «حبیب الله حدادیان» از فاروج نیز دیگر هنرمندان پیشکسوتی هستند که روی سن تجلیل قرار می گیرند.

 

 

کد خبر 1125070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha