راه اندازی بازارچه یزدان طی سه ماه آینده

کاظمی قمی با بیان اینکه بازارچه یزدان طی دو الی سه ماه آینده راه اندازی می شود، گفت: طرح های توسعه ای بازارچه یزدان باید آغاز شود و این بازارچه توجیه اقتصادی خوبی دارد و ظرفیت توسعه آن فراهم شده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسن کاظمی قمی» امروز (۱۸ آذر) در بازدید از بازارچه یزدان اظهار داشت: بازارچه یزدان طی دو الی سه ماه آینده بازگشایی خواهد شد.

 

 

مشاور رئیس جمهور در امور افغانستان در ادامه بیان کرد: به دلیل حجم جمعیت موجود در اطراف این بازارچه به طور جدی دنبال خواهیم کرد تا یکی از فعالیت های مهم بازارچه برای تامین نیازهای این جمعیت صورت گیرد.

 

 

وی با بیان اينکه طرح های توسعه ای بازارچه یزدان باید آغاز شود، افزود: این بازارچه توجیه اقتصادی خوبی دارد و ظرفیت توسعه آن فراهم شده است و می تواند محلی فعال برای تجارت پیله وران مرزی باشد.

 

 

کاظمی قمی با اشاره به اینکه باید تجارت دو سویه در بازارچه یزدان صورت گیرد، ادامه داد: در افغانستان محصولاتی وجود دارد که هم نیاز کشور ایران است و هم می تواند ترانزیت شود و باید تمهیداتی ایجاد کنیم تا بتوانیم تراز تجاری دو کشور را در این نقطه افزایش دهیم.

 

 

مشاور رئیس جمهور در امور افغانستان بیان کرد: بازارچه یزدان به دلیل داشتن موقعیت و مساحت خوب می تواند باعث توسعه بحث تجارت در این منطقه شود.

 

 

کاظمی قمی با بیان اینکه اشتغال زایی برای مرزنشینان یکی از دلایل مهم ایجاد بازارچه های مرزی محسوب می شود، افزود: اشتغال زایی در مرز توام با امنیت خواهد بود و خوشبختانه طبق گزارشات منطقه یزدان یکی از امن ترین نقطه مرزی در کشور محسوب می‌شود.

 

 

وی در پایان عنوان داشت: با توجه به اینکه در افغانستان مشکلاتی وجود دارد و نیاز فراهم کردن برخی از نیازهای ضروری آن از جمله سوخت دارد و راه اندازی این بازارچه ها باعث تثبیت جمعیت و کاهش مهاجرت در نقاط مرزی می شود.

کد خبر 1125090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha