توسعه زیرساخت های هنر تئاتر نیازمند سیاست گذاری در بافت و ساخت شهری است

جوادیان زاده با اشاره به کمبود زیرساخت های هنر تئاتر گفت: توسعه زیرساخت های هنر تئاتر نیازمند سیاست گذاری در بافت و ساخت شهری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، مجید جوادیان زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در مراسم اختتامیه سی و یکمین جشنواره تئاتر استان یزد با اشاره به شیوع و یروس کرونا و تحت تاثیرقرار گرفتن بخش فرهنگ و هنر گفت: متاسفانه کرونا واگرایی در بخش فرهنگ و هنر ایجاد کرد اما ما با برگزاری این جشنواره ها امیدواریم قرار فرهنگی بوجود بیاوریم تا هنرمندان بار دیگر با مردم ارتباط برقرار کنند.

 

وی افزود: ویژگی هنر نمایش جامعیت و زایندگی آن است و بسیاری از هنرمندان در بخش های هنری، صبغه و هویت تئاتری دارند و معتقدیم که این هنر، هنر مادر شناخته می شود که امید است گرما و روشنی آن به هنرهای دیگر نیز تصری پیدا کند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد: امسال شهر میراث جهانی و پنجمین پایتخت کتاب ایران میزبان سه رویداد نمایشی خواهد بود که نشان دهنده ظرفیت و همگرایی در این بخش است .

 

جوادیان زاده با اشاره به زیرساخت های استانی در زمینه تئاتر ادامه داد: زیرساخت های هنر ما آنچنان که باید و شاید پاسخگوی هنرمندان و علاقمندان هنر تئاتر نیست اما این جشنواره می تواند با توجه بیشتر کمک کند تا زیرساخته ها بهبود پیدا کند.

 

وی گفت: ما از شهرداری ها درخواست داریم که به این زیرساخت ها بیشتر توجه کنند زیرا متاسفانه حتی شهرداری ها مکانی اختصاصی برای این بخش ندارند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد: امیداوریم بتوانیم با سیاست گذاری شهری در بافت و ساخت شهری این فضا را توسعه دهیم.

 

 

کد خبر 1125209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha