افزایش ۲ برابری صادرات غیرنفتی به کشورهای همسایه در اولویت دولت سیزدهم

صفری افزایش دوبرابری صادرات غیرنفتی به کشورهای همسایه را اولویت دولت سیزدهم دانست و از اخذ مجوز فعالیت ۲۴ ساعته گمرکات کشور خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «مهدی صفری» امروز(پنج شنبه، 18 آذر) در جلسه توسعه صادرات غیرنفتی گیلان ‌در سالن الغدیر استانداری با اشاره به موقعیت استراتژیک گیلان و همسایگی آن با کشورهای حاشیه خزر بر لزوم تقویت ارتباط با همسایگان تاکید کرد و اظهارداشت: تقویت ارتباط با همسایگان منجر به رونق فعالیت‌های تجاری و اقتصادی می‌شود.

 

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه افزود: موقعیت استراتژیک دریای خزر این پهنه آبی را تبدیل به یکی از مهم‌ترین مسیرهای ارتباطات بین‌المللی و اهرم‌های اقتصادی کرده است.

 

وی تاکید کرد: دولت سیزدهم افزایش ۲ برابری صادرات غیرنفتی به کشورهای همسایه را اولویت برنامه ریزی‌های خود قرار داده است.

 

صفری با بیان اینکه ارتباط با کشورهای همسایه کاهش مشکلات و آسیب‌های اجتماعی را منجر می‌شود بیان کرد: صدور خدمات مهندسی به کشورهای آسیانه میانه از دیگر اولویت‌های ماست که علاوه بر رشد اقتصادی، اشتغالزایی را به همراه دارد.

 

وی مسیرهای ترانزیتی را یکی از راه‌های ایجاد شغل و درآمدزایی دانست و با اشاره به نقش مهم کریدورها در افزایش تجارت و صادرات با کشورهای همسایه تصریح کرد: اتصال خط ریلی به بنادر انزلی و کاسپین و فعال‌سازی اسکله‌های رو - رو، موجب تقویت ارتباطات تجاری کشورمان می‌شود که بسیار مهم است.

 

معاون دیپلماسی و اقتصادی وزارت امور خارجه از اخذ مجوز فعالیت 24 ساعته گمرکات خبرداد و متذکر شد: برای رشد اقتصاد ملی نیازمند فعالیت و جهاد شبانه روزی هستیم.

 

صفری عضویت ایران اسلامی در سازمان همکاری‌های شانگهای به‌عنوان عضو اصلی را مورد اشاره قرار داد  و خنثی سازی تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران را اولویت مهم و نخست برشمرد.

کد خبر 1125101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha