سهم گیلان از اقتصاد دریامحور افزایش یابد

عباسی با تاکید بر افزایس سهم گیلان از اقتصاد دریامحور بر رشد تولیدات در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و گردشگری تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «اسدالله عباسی» امروز (پنج‌شنبه، ۱۸ آذر) در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی با حضور «مهدی صفری» معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه تکمیل کریدور ریلی شمال - جنوب را دغدغه تاجران و صادرکنندگان دانست و گفت: اتصال خط ریلی رشت به بندرکاسپین قطعه باقی مانده این کریدور است که تکمیل این مسیر ریلی امری ضروری و مهم است.

 

استاندار گیلان بر تکمیل این قطعه ریلی تاکید کرد و افزود: اعتبار این بخش باید تامین شود و پیمانکاران نیز از حداکثر ظرفیت برای این کار با حمایت استانداری اقدام کنند.

 

وی با اشاره به جلسه نمایندگان و استانداران استان‌های شمالی با رئیس جمهوری، تأکید آیت الله رئیسی بر تکمیل راه آهن رشت - آستارا را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: رئیس جمهوری دستور دادند که با توجه به شرایطی که در اجلاس شانگهای فراهم شده؛ تکمیل قطعه ریلی رشت - آستارا تسریع شود.

 

عباسی همچنین فعال سازی بازارچه مرزی آستارا را مورد تأکید قرار داد و گفت: بازارچه مرزی آستارا که تقریباً تعطیل شده بود، باید فعال شود و همه مسئولان استانی و شهرستانی در این زمینه بایستی بسیج شوند.

 

وی با اشاره به صادرات کالاهای غیرنفتی از استان گیلان و با تاکید بر استانداردسازی محصولات و کاهش خام فروشی خاطرنشان ساخت: زمینه برای افزایش صادرات کالاهای غیرنفتی در استان فراهم است و این امر باید محقق شود.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه رشد تولیدات در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، گردشگری به ویژه اقتصاد دریا محور است، گفت: سهم گیلان از این حوزه، اندک است و باید برای افزایش این سهم، برنامه ریزی شود.

 

گفتنی است، در این جلسه ناظر گمرکات در خصوص آخرین وضعیت واردات و صادرات استان در سال‌جاری، نمایندگی وزارت امور خارجه در خصوص آخرین وضعیت مراودات خارجی با کشورهای هدف و رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان در مورد ظرفیت‌های تفاهم نامه اوراسیا بر توسعه تجارت خارجی و بررسی معضلات و مشکلات حوزه تجارت خارجی با کشورهای هدف و مدیرعامل منطقه آزاد انزلی نیز از روند اجرای پروژه اتصال راه آهن به بندر کاسپین گزارش هایی ارائه کردند.

کد خبر 1125110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha